Schumacher The Official Apps – aplikasi rai harijadi ke-50 lagenda juara dunia Formula Satu tujuh kali

Schumacher The Official Apps – aplikasi rai harijadi ke-50 lagenda juara dunia Formula Satu tujuh kali

Hari ini, 3 Januari 2019 merupakan hari jadi ke-50 lagenda Formula 1 yang masih hidup – juara dunia tujuh kali, Micheal Schumacher. Tetapi seperti yang diketahui, Schumi masih lagi belum pulih dari kecederaan yang dialami ketika bermain ski pada 29 Disember 2013, yang menyebabkan beliau koma.

Sejak itu, keadaan kesihatan Schumacher dirahsiakan oleh ahli keluarganya, dan beliau dikatakan dirawat di rumahnya yang terletak di Switzerland setelah berberapa kali menerima pembedahan di Hospital Grenoble, berdekatan kawasan pergunungan Alps. Namun malam tadi, ahli keluarga Micheal Schumacher membuat pengumuman tergempar berkenaan keadaannya dan mereka akan meraikan ulangtahun kelahiran pemandu dari Jerman tersebut dengan peminat tahun ini.

“Anda boleh memastikan bahawa dia (Schumacher) dirawat oleh pihak yang terbaik dan kami lakukan seinsaniah yang mungkin untuk membantunya. Tolong fahami bahawa kami menuruti kehendak Micheal dan menyimpan perkara yang sensitif seperti kesihatan, ia adalah sentiasa, dalam privasi,” tulis kenyataan keluarganya yang disiarkan oleh Reuters.

Schumacher The Official Apps – aplikasi rai harijadi ke-50 lagenda juara dunia Formula Satu tujuh kali

Jika anda benar-benar peminat Micheal Schumacher, anda pasti tahu bahawa beliau sememangnya sentiasa merahsiakan kehidupan peribadinya, dan sepanjang karier profesional sebagai pelumba, Schumi sangat jarang dikaitkan dalam apa-apa kontroversi peribadi.

Turut diumumkan, satu aplikasi mudah alih telah dilancarkan oleh yayasan Micheal Schumacer, Keep Fighting Movement bagi membolehkan semua peminat meraikan hari jadi jaguh dunia berkenaan yang ke-50 hari ini. Aplikasi Schumacher The Official Apps berkenaan kini sudah boleh dimuat turun sama ada di Google Playstore dan Apple Apss Store bermula hari ini.

Menerusi aplikasi tersebut, anda boleh melawat muzium maya yang mempamerkan koleksi jentera-jentera dan juga detik-detik manis Schumacher sepanjang bergelar pelumba. Dua pasukan yang pernah diwakili Schumacher, Ferrari dan Mercedes-Benz turut akan mengambil bahagian dalam sambutan hari lahirnya tahun ini.

Muzium Ferrari di Maranello, Itali, akan mempamerkan foto-foto Schumacher ketika berlumba untuk Scuderia Ferrari Marlboro dari 1996 hingga 2006, begitu juga dengan Muzium Mercedes-Benz yang terletak di Stuttgart, Jerman.

Micheal Schumacher mula tampil dalam Formula 1 pada musim 1991 dengan pasukan Jordan. Secara keseluruhan, beliau telah memandu dalam 308 perlumbaan, dengan menjuarai 91 Grand Prix, mendapat 68 kedudukan pole, serta bergelar juara dunia sebanyak tujuh kali – dua kali berturut-turut dengan pasukan Benetton (1994-1995) dan empat kali dengan Ferrari (2000-2004).

Schumacher mengumumkan persaraannya pada 2006, tetapi kembali semula memandu untuk Mercedes-Benz atas pujukan pakar strateginya, Ross Brawn pada tahun 2010. Beliau kemudian bersara sepenuhnya pada tahun 2012 dengan tambahan sedikit lagi rekod kemenangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required