Land Rover Defender 2020 – video teaser disiar

Land Rover Defender generasi baharu dikhabarkan bakal didedahkan tahun ini dan ia bakal menerjah pasaran bermula tahun hadapan. Kini Jaguar Land Rover (JLR) telah pun mula menyiarkan teaser, dan yang terbaharu video yang mendedahkan bahawa Defender kini sudahpun di bawa ke Amerika untuk diuji.

Video tersebut memperlihatkan bagaimana Defender dipandu dalam pelbagai bentuk muka bumi di Amerika Syarikat. Menurut naib presiden pemasaran Jaguar Land Rover Amerika, Kim McCullough, mereka akan memastikan bahawa Defender generasi baharu ini sebagai kenderaan off-road yang paling berupaya dan tahan buat masa ini.

“Ada berberapa kenderaan di dunia yang disukai sama seperti Land Rover Defender dan kepada semua peminat dan pelanggan baharu kami, saya tahu ia agak lambat untuk tiba, tetapi anda tidak akan kecewa,” kata McCullough.

Land Rover Defender 2020 – video <em>teaser</em> disiar

Selain dari kemampuan off-road, McCullough turut menyatakan bahawa model generasi terkini ini akan mudah dikenali sebagai Defender dangan badan berkotak, lampu hadapan bulat dan juga tayar gantian yang disangkut pada pintu tailgate.

Selain itu, JLR menyatakan bahawa Defender turut akan menerima pelbagai teknologi terkini dari mereka seerti brek kecemasan automatik dan juga sistem infotaimen terkini JLR. “Model ini akan mewakili inovasi dan penambahbaikkan 70 tahun dalam hanya satu model; menghargai sejarah model berkenaan kerana sifat tahan lasaknya, dalam masa yang sama mengekalkan Defender untuk abad ke-21,” kata JLR.

Ini seiring dengan apa yang disifatkan oleh CEO JLR, Ralf Speth kepada CarAdvice sebelum ini. Speth mejelaskan bahawa walaupun mempunyai kebolehan off-road yang hebat, namun Defender generasi baharu ini bukanlah bersifat mekanikal sepenuhnya seperti Defender klasik. Model generasi baharunya ini bakal dilengkapi dengan pelbagai sistem bantuan pemanduan aktif sama ada di atas jalan dan off-road, bersama sistem-sistem keselamatan terkini.

GALERI: Spyshot Land Rover Defender generasi baharu

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required