BMW X5 G05 ditayang di Singapore Motor Show 2019

BMW X5 G05 ditayang di Singapore Motor Show 2019

Di samping BMW 3 Series G20 yang dipertontonkan di Singapore Motor Show 2019, turut ditayangkan ialah BMW X5 G05 baharu, dengan varian X5 xDrive40i. SAV ini yang menerima rekaan semula pada Jun lalu, dan ditawarkan di Singapura dengan empat varian.

Berbanding model generasi F15 sebelum ini, X5 baharu ini menerima penambahan panjang sebanyak 36 mm menjadi 4,922 mm, 2,004 mm (+66 mm) lebih lebar dan tinggi 1,745 mm (+19 mm), manakala jarak rodanya juga ditambah sebanyak 42 mm menjadi 2,975 mm.

Semakan rekaannya termasuklah sepadang gril ‘kidney’ yang lebih besar bersambung di tengah, dengan lampu utama BMW Laserlight spesifik untuk unit ini. Turut dipadankan dengan pakej M Aerodinamic, kemasan BMW Individual high-gloss Shadow Line dan roda aloi ringan M 22-inci.

Selain itu, garisan berkarakter pada bahagian sisi kini ditambah pada pintu belakang, sementara lampu belakangnya diinspirasikan dari model BMW terkini. Pada bahagian belakangnya juga ditampilkan dengan dua kepingan tailgate yang terpisah dan dua corong ekzos. Pada masa akan datang, versi tujuh-tempat duduk X5 akan dijual di Singapura.

Di dalamnya pula, papan pemukanya diolah semula menampilkan BMW Live Cockpit, dengan termasuk Paparan Kawalan 12.3-inci dan kluster instrumen digital sepenuhnya, kedua-duanya dikuasakan oleh BMW Operating System 7.0.

Lain-lain elemen mewah yang ditampilkan termasuklah paparan utama, kemasan kulit ‘Merino’, anthracite headliner, sistem akses Comfort, tempat duduk Comfort, bumbung matahari panoramik Sky Lounge dan BMW Display Key.

Di bawah bonetnya, ia dipadankan dengan enjin 3.0 liter enam-silinder sebaris dengan menawarkan 340 PS dan tork 450 Nm. Penjana kuasa ini dipadankan dengan kotak gear automatik Steptronic lapan-kelajuan dengan pacuan semua-roda xDrive secara standard.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required