Pelancaran Perodua Aruz akan menjadi acara pembuka tirai pengenalan rasmi model kenderaan terbaru bagi tahun 2019. Untuk itu, kami akan membawakan siaran secara langsung majlis pelancaran SUV tujuh-tempat duduk Perodua ini, walaup di mana juga anda berada (asalkan, ada talian internet).

Aruz menandakan kehadiran semula Perodua untuk menawarkan barisan produk dalam segmen SUV, setelah hampir sedekad menyepi, selepas pengenalan model Nautica pada tahun 2008. Lama sebelum itu, tentu ramai yang masih ingat sebuah lagi SUV yang pernah dipasarkan syarikat itu, Kembara. Aruz menjadi penyambung kepada cerita ini.

Ia berkongsi asas yang sama dari Daihatsu Terios, dan begitu juga dengan model Toyota Rush generasi kedua. Dari maklumat awal yang ada, Aruz akan dikuasakan oleh enjin 1.5 liter Dual VVT-i dengan transmisi automatik empat-kelajuan. Hanya dua varian akan ditawarkan, dengan model spesifikasi tertinggi akan turut hadir dengan ciri Advanced Safety Assist (ASA) 2.0.

Harga anggaran yang diumumkan sebelum ini ialah antara RM72,200 bagi varian X yang paling asas hingga RM77,200 bagi varian tertinggi AV – harga atas jalan tanpa insurans. Perincian lanjut akan diperoleh dan disahkan sebaik sahaja model ini dilancarkan secara rasmi esok malam. Ikuti perkembangan selanjutnya bersama kami.