PERBANDINGAN: Ford Ranger Wildtrak 4×4 2.0L 2019 vs Wildtrak 3.2L 2015 – nampak sama, tapi tak serupa

Ford Ranger 2019 yang baru dilancarkan ini adalah versi facelift bagi model yang sebelumnya. Tapi, ia bukan sekadar perubahan minor yang acah-acah. Ambil contoh versi Ford Ranger Wildtrak 2019; model ini datang dengan enjin 2.0L bi-turbo dan dipadankan dengan transmisi 10-kelajuan dengan Select Shift.

Ini berbeza dengan Ford Ranger Wildtrak sebelum ini, yang menjadi penawaran spesifikasi paling tinggi ketika itu. Ia menggunakan enjin diesel dengan kapasiti yang lebih besar, iaitu 3.2L dan dipadankan dengan transmisi automatik enam-kelajuan. Kalau tengok dari sudut janaan kuasanya pula, enjin baru ini walaupun kapasiti lagi kecil, kuasa yang dihasilkan sebenarnya lebih banyak berbanding enjin 3.2L lama.

Sekali pandang, memang kedua-dua versi ini nampak sama. Tapi kalau diteliti dengan lebih dekat, anda akan dapat lihat perbezaannya, selain daripada kapasiti enjin tadi. Tapi, anda tak perlu susah-susah ke bilik pameran dan belek sendiri trak pikap ini. Sebabnya, dalam video perbandingan ini, kami telah senaraikan semua perbezaan yang ada antara keduanya, baik dari segi rekaan mahupun dari aspek mekanikalnya.

Jadi, tenang-tenang saja dan tonton sampai habis video yang kami sediakan ini. Kemudian, bagi tahu yang mana satu anda rasa lebih menarik. Ok?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required