ULASAN VIDEO: Ford Ranger Wildtrak 2.0 bi-turbo 4×4

Kalau belum tahu, kami ada sediakan tiga video berkaitan Ford Ranger Wildtrak ini. Pertama, berkaitan model Wildtrak lama yang menggunakan enjin 3.2L. Kedua, ialah perbandingan antara Wildtrak 3.2L yang lama dengan Wildtrak 2.0L bi-turbo 4×4 yang baru. Dalam video yang ketiga ini, kami cuba pandu uji model barunya pula.

Bagi Wildtrak 2.0L 4X4, perbezaan paling ketara adalah pada bahagian enjin, ia menggunakan unit sama seperti Raptor, iaitu 2.0L Bi-Turbo yang digabungkan dengan transmisi automatik 10 kelajuan bersama ciri Select Shift, mampu menghasilkan kuasa sehingga 213 PS pada 3,750 rpm dan 500 Nm tork pada antara 1,750 hingga 2,000 rpm.

Jadi, betul ke gempak sangat prestasi enjin terbaru ini? Apa kelebihannya selain pertambahan kuasa. Selesa ke naik trak pikap yang harganya agak mahal ini? Jika anda pernah tertanya-tanya perihal yang sama seperti ini, jangan risau. Tonton video ini dan anda akan tahu banyak perkara tentang Ranger Wildtrak dengan enjin 2.0L bi-turbo terbaru ini. Cukai jalan macam mana pula?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required