Honda bakal tunjuk prototaip EV terbaru di Geneva

Honda bakal tunjuk prototaip EV terbaru di Geneva

Untuk Pameran Permotoran Geneva tahun ini, Honda akan memperkenalkan sebuah prototaip kenderaan elektrik terbaru. Sebagai teaser, gambar ini merupakan rekaan awal model terbabit yang mula ditunjuk kepada umum.

Menurut Honda, prototaip itu nanti menjadi lanjutan kepada “Electric Vision”, yang menjadi hala tuju komitmen untuk menjadikan dua pertiga daripada kenderaannya yang dijual di Eropah adalah dari teknologi elektrik menjelang 2025.

Rekaan prototaip berkenaan banyak persamaan dengan model Urban EV Concept yang ditunjukkan pada 2017. Paling utama pada rekaan lampu utamanya yang bulat serta elemen pada bonet depan. Bagaimanapun, EV yang belum diberikan nama itu mempunyai rekaan badan yang lebih berlekuk berbanding imej retro model yang disebutkan itu.

Perincian lain yang boleh dilihat ialah bonjolan kecil pada dasar A-pillar; bertujuan untuk menempatkan kamera, serta penggunaan warna dwi-tona. Bagi sistem janaan yang digunakan, belum ada apa-apa maklumat yang dikongsi setakat ini. Lebih menarik, Honda mengesahkan yang model itu nanti akan dikeluarkan dan dipasarkan pada hujung tahun nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required