SsangYong Korando 2019 – imej awalan disiarkan

SsangYong Korando 2019 – imej awalan disiarkan

SsangYong telah pun menyiarkan imej-imej awalan untuk SUV terbaharunya, Korando yang bakal masuk kepasaran Korea Selatan pada Mac tahun ini. SUV ini bakal diletakkan ditengah antara dua lagi model dalam barisannya iaitu Tivoli dan Rexton. Model ini juga bakal membuat kemunculan sulung global pada Geneva Motor Show bulan hadapan.

Model baharu ini menerima banyak inspirasi dari Tivoli seperti lampu hadapan berbentuk trapezoid, gril atas lebih kurus, ‘otot-otot’ pada bahagian fender dan juga kemasan hitam pada tiang-C bagi memberikan rupa seakan bumbung terapung. Pada bahagian belakang, lampu-lampu direka dengan grafik berbentuk anak panah, disepadukan dengan bar krom bagi memberikan cerminan yang sama pada mukanya.

Pada bahagian dalaman, Korando menerima rekaan yag digelar sebagai “Blaze Cocokpit” mengambil inspirasi kokpit pesawat udara masa kini. Pemandu menerima instrumen paparan digital sepenuhnya, manakala pada papan pemuka pula dilengkapkan dengan skrin sesentuh infotaimen dan navigasi 10.25-inci.

SsangYong Korando 2019 – imej awalan disiarkan

Saluran udara direka sepanjang bahagian atas papan pemuka yang seolah-olah bersambung dengan panel pintu dan kabin SUV ini turut menerima lampu suasana 34-warna “infinity”. Bahagian kargo mampu menampung kapasiti sehingga 551 liter, cukup untuk memuatkan empat buah beg golf, dakwa Ssangyong. “Magic Tray” juga direka dibawah ruang tersebut bagi menyembunyikan barang-barang berharga untuk mengelakkan ia boleh diintai dari luar.

Ssangyong Korando diberikan teknologi yang digelar Deep Control yang didakwa mempunyai kebolehan pemanduan autonomous “tahap 2.5”. Teknologi tersebut bersepadu dengan Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC) yang mampu mengekalkan jarak antara kereta hadapan serta boleh mengekalkan kereta ini di tengah-tengah lorong laluan.

SsangYong Korando 2019 – imej awalan disiarkan

Ia juga menerima sistem Exit Assist Function (EAF) yang akan memberikan amaran kepada penumpang dan pemandu sekiranya terdapat trafik yang lalu ketika mahu membuka pintu. Sistem bantuan pemanduan juga diberikan terdiri dari brek kecemasan automatik, bantuan kekal lorong, Amaran Jarak Selamat (SDA), Front Vehicle Start Alarm (FVSA) dan Driver Attention Alert (DAA). Tujuh-beg udara diberikan sebagai ciri keselamatan pasif.

Walau bagaimanapun, masih lagi belum ada perincian berkenaan unit janakuasa Korando ini. Namun berkemungkinan besar ia akan menerima enjin 1.6 liter turbodiesel sama seperti Tivoli, dipadankan dengan pilihan kotak gear enam-kelajuan manual atau automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required