Kenderaan kami tiada masalah guna diesel B10 – Isuzu

Kenderaan kami tiada masalah guna diesel B10 – Isuzu

Satu lagi pengumuman penting yang dibuat oleh Isuzu Malaysia hari ini ialah, semua model sedia ada keluaran syarikat itu yang masih dijual di Malaysia ketika ini boleh menggunakan bahan api diesel campuran B10. Langkah ini adalah selari dengan usaha kerajaan yang telah menetapkan campuran B10 bagi diesel Euro 2 sebelum ini.

Di dalam laporan sebelum ini, penggunaan diesel B10 telah mula dilaksanakan sejak 1 Februari 2019 bagi sektor pengangkutan. Antara yang menyumbang kepada perkembangan ini ialah harga biodiesel sawit yang lebih rendah berbanding dengan diesel petroleum.

Di Indonesia pula, mereka lebih jauh kehadapan dengan pelaksanaan program B20 ketika ini. Ini melibatkan campuran 20% biodiesel sawit dengan 80% diesel fosil. Pelaksanaannya sudah diwajibjan sejak Januari 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required