Mitsubishi Engelberg Tourer Concept – SUV elektrik yang bakal membuat kemunculan di Geneva 2019

Mitsubishi Engelberg Tourer Concept – SUV elektrik yang bakal membuat kemunculan di Geneva 2019

Mitsubishi Motors carves a new creation for Geneva

Mitsubishi bakal membawa satu lagi SUV konsep ke Geneva Motor Show tahun ini yang digelar sebagai Engelberg Tourer. Sebelum ini, jenama berkenaan telah pun menyiarkan teaser iaitu bayangan mukanya sebelum ini, dan terbaharu bentuk sisinya pula diserlahkan.

Muka SUV konsep ini masih menggunakan rekaan Dynamic Shield terkini Mitsubishi. Ia menampilkan gril bersaiz besar, lampu hadapan tirus (mungkin hanya lampu nyalaan siang) dan juga sepasang lagi kluster lampu pada kedua-dua sisi bampar. Kemasan ‘X’ pada muka SUV ini diserlahkan lagi dengan jalur lampu LED berwarna biru.

Mitsubishi Engelberg Tourer Concept – SUV elektrik yang bakal membuat kemunculan di Geneva 2019

Pada bahagian sisi pula, bentuk badannya kelihatan hampir sama dengan Outlander. Namun ada berberapa bahagian yang jelas berbeza iaitu garis tingkap ditamatkan pada pintu belakang, serta mempunyai liang udara di belakang ruang roda hadapan. SUV ini turut menerima aksesori lain yang memberikan imej lasak seperti storan tambahan pada bumbung dan juga sebaris lampu LED bumbung.

Menurut Mitsubishi, nama Engelberg ini adalah sempena sebuah “bandar Alpine yang lasak dan cantik terkenal dengan kejayaannya dalam sukan”. Tiada perincian berkenaan unit janakuasa, namun difahamkan ia adalah sebuah SUV berkuasa elektrik sepenuhnya. Ini bukan kali pertama Mitsubishi memperkenalkan SUV elektrik dimana pada 2017 mereka muncul dengan e-Evolution Concept yang dibayangkan sebagai jelamaan semula jentera Evo mereka dalam bentuk SUV elektrik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required