Perodua Aruz sasar jadi SUV No.1 di Malaysia Timur – kini cecah 14,000 tempahan, 4,000 unit telah dihantar

Perodua Aruz sasar jadi SUV No.1 di Malaysia Timur – kini cecah 14,000 tempahan, 4,000 unit telah dihantar

Sejak dilancarkan pada Januari lalu, buat setakat ini, Perodua Aruz telah pun menerima sejumlah 14,000 unit tempahan, dengan 4,000 unit yang telah dihantar kepada pelanggan. Melihat akan perkembangan yang begitu positif itu, Perodua turut mensasarkan SUV tujuh-tempat duduk tersebut bakal menjadikannya terlaris di Malaysia Timur, yang mana pasarannya didominasi oleh segmen tersebut.

“Sejak pelancaran Perodua Aruz pada Januari lalu, lebih 4,000 unit telah diserahkan kepada pemiliknya daripada 14,000 tempahan di seluruh negara setakat ini. Sambutan yang menggalakkan daripada rakyat Malaysia telah mendorong kami untuk bekerja dengan lebih keras dalam memperbaiki tempoh masa penghantaran kami dan memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada anda.

“Perodua mensasarkan untuk mengembangkan lagi bahagian pasaran Malaysia Timur daripada 40% pada masa ini dan Perodua Aruz baharu akan menerajui perkembangan tersebut di wilayah ini,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad sewaktu menyempurnakan acara pelepasan Konvoi Perodua Aruz TransBorneo kelmarin. Di mana enam unit Perodua Aruz akan memulakan penjelajahannya dari Kuching, Sarawak ke Tawau, Sabah dengan jarak keseluruhan kira-kira 1,500 km bermula dari 16-22 Mac 2019.

Perodua Aruz sasar jadi SUV No.1 di Malaysia Timur – kini cecah 14,000 tempahan, 4,000 unit telah dihantar

Beliau menambah bahawa ketinggian 220 mm dari aras tanah memberikan Perodua Aruz penglihatan keseluruhan yang baik buat pemandu, di samping itu menawarkan pemanduan yang selesa dan kemampuan merentasi keadaan jalan yang lasak atau berlopak dengan mudah. Tambahan lagi, struktur body-on-frame menjadikan ia sangat tahan lama dan mampu menampung beban.

Di samping itu, Aruz turut menawarkan enam beg udara dan Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) yang standard pada semua varian, ditambah juga Advanced Safety Assist 2.0 pada varian AV, menjadikan Aruz model yang diperakui dengan penarafan keselamatan lima-bintang ASEAN NCAP.

“Semua ini menjadikan Aruz sangat sesuai untuk Malaysia Timur yang mana model yang memberi nilai terbaik ini ditawarkan dengan harga RM74,900 untuk varian X dan RM79,900 untuk varian AV,” sambung Dato’ Zainal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required