Isuzu D-Max XTR diubah suai jadi lebih lasak – RM185k

Isuzu D-Max XTR diubah suai jadi lebih lasak – RM185k

Di United Kingdom, Isuzu memasarkan D-Max dengan pelbagai pilihan, dari yang cuma mempunyai pacuan dua roda dan untuk kerja-kerja kasar, sehinggalah yang paling lengkap dengan sistem 4WD dan pelbagai ciri lagi. Harganya adalah antara £16,909 (RM91,991) hingga £38,555 (RM209,754). Terbaru, Isuzu UK menunjukkan sebuah lagi model ubah suai khas, digelar sebagai D-Max XTR.

Ubah suai yang dilakukan pada model ini adalah untuk menjadikannya lebih lasak lagi, dan seperti yang boleh dilihat, ia mempunyai pelindung plastik untuk keseluruhan muka depannya, lengkuk tayar lebih lebar serta spoiler di atas penutup but. Pemijak kaki juga dibina lebih tegap untuk menjaga badan kenderaan. Rim adalah unit 17 inci rekaan khas yang dibalut tayar Pirelli Scorpion All Terrain Plus saiz 265/70R17.

Bukan setakat penampilan, prestasi trak pikap ini juga dipertingkat dengan penggunaan suspensi talaan khas Pedders, yang menjadikannya lebih tinggi daripada D-Max biasa, iaitu 250 mm dari tanah. Pada bahagian brek, ia menggunakan cakera berliang, pad seramik kevlar, dan diakhiri dengan cat yang terang untuk menjadikannya lebih menyerlah.

Masuk ke dalam, keadaannya adalah lebih mewah, dengan penggunaan tempat duduk yang telah dibentuk semula dan dibalut dengan kombinasi bahan kulit, Alcantara serta jahitan warna hijau. Stereng juga dibalut dengan bahan sama. Selain rasa premium, kombinasi ini juga dikatakan dapat memberi cengkaman yang baik kepada pengguna.

Spesifikasi lengkap D-Max XTR pasaran UK ini masih belum didedah, tetapi ia dijangka menggunakan enjin terbaru dari jenama itu iaitu unit diesel empat silinder DOHC 1,898 cc turbo yang mampu menghasilkan kuasa 164 PS pada 3,600 rpm dan 360 Nm tork pada antara 2,000 hingga 2,500 rpm. Harga D-Max XTR adalah £33,999 (RM184,967) dan ia sudah boleh ditempah di UK, tetapi cuma akan berada di pusat pengedar hujung tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required