Jalan TAR dibuka semula mulai 11 Mei ini – menteri

Jalan TAR dibuka semula mulai 11 Mei ini – menteri

Ini bukan kenyataan ‘pusingan-U’ daripada Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Abd Samad. Tapi Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jalan TAR) yang ditutup kepada lalu lintas mulai 12 Mac lalu, yang dilaksanakan secara percubaan pada setiap Sabtu, Ahad dan cuti umum, dikhabarkan bakal dibuka semula pada 11 Mei ini.

“Ia akan dibuka semula kepada kenderaan mulai 11 Mei ini untuk memudahkan orang ramai membuat persiapan Hari Raya Aidilfitri,” ujarnya seperti mana yang dilaporkan oleh Bernama.

Beliau kata keputusan itu dibuat selepas perbincangan dengan Batu Road Retailers Association (BARRA) dan Masjid India Business Association (Miba).

“Oleh kerana ia merupakan bulan puasa dan menjangkakan jualan meningkat khususnya menjelang Hari Raya, mereka mohon jalan ini dibuka untuk hari minggu bagi persiapan membeli belah untuk Raya. Maka selepas berbincang bersama, kita membuat keputusan Jalan TAR akan dibuka kembali pada hari Sabtu dan Ahad sehingga hujung bulan Syawal supaya pembeli boleh datang dan dapat kemudahan membeli-belah,” katanya.

Pada Februari lalu, menteri berkenaan mengumumkan Jalan TAR bermula dari Jalan Esfahan berhampiran pusat beli-belah Sogo hingga ke Jalan Melayu ditutup pada semua kenderaan kecuali bas mulai Mac. Walau bagaimana pun, keputusan itu mendapat bantahan banyak pihak terutamanya yang menjalani operasi perniagaan di kawasan sekitar terbabit. Penutupan Jalan TAR ini adalah cadangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mahu menjadikan jalan sepanjang kira-kira satu kilometer itu sebagai `Pedestarian Mall’.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required