Petron anjur kempen pemeriksaan keselamatan kereta secara percuma sempena Hari Raya Aidilfitri

Petron anjur kempen pemeriksaan keselamatan kereta secara percuma sempena Hari Raya Aidilfitri

Petron telah mengumumkan penganjuran kempen pemeriksaan keselamatan kereta terbesar di lebih banyak stesen minyak bagi memastikan jalan raya yang lebih selamat sempena musim perayaan dan cuti panjang yang akan datang. Kempen ini turut disokong oleh Honda Malaysia, Michelin Malaysia dan Bosch Automotive Aftermarket bagi menyediakan pemeriksaan kereta secara percuma di stesen minyak Petron yang terpilih dan telah pun bermula sejak 3 Mei lalu.

Kejayaan kempen Petron yang terbesar dan paling lama, Program Keselamatan Jalan Raya Petron, yang kini telah masuk tahun ke-tujuh, turut mendapat sokongan daripada rakan kongsi utamanya, Jabatan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (JKJR).

Ketua Keselamatan, Sekuriti, Kesihatan dan Alam Sekitar Petron Malaysia, Lokman Hani berkata, “Keselamatan adalah keutamaan kami. Kami ingin membantu memastikan kenderaan selamat untuk perjalanan jarak jauh. Pemeriksaan keselamatan kenderaan yang mudah dapat membantu mencegah insiden dan menyelamatkan nyawa.”

Petron anjur kempen pemeriksaan keselamatan kereta secara percuma sempena Hari Raya Aidilfitri

“Kami bekerjasama dengan lebih banyak rakan kongsi automotif yang berkongsi nilai yang sama. Melalui kerjasama strategik, kami dapat menjangkau lebih banyak pemandu dan membantu meminimumkan kemalangan jalan raya, terutamanya sewaktu cuti panjang. Perkhidmatan pemeriksaan kenderaan adalah percuma untuk sebarang jenama kereta di lebih banyak stesen minyak Petron untuk semua pelanggan.”

Menerusi kempen ini, Bosch Automotive Aftermarket akan menyediakan pemeriksaan keselamatan kereta terperinci, termasuk keadaan bateri dan bilah pengelap cermin kereta kereta selama lima minit bagi semua jenis kenderaan di lima stesen Petron yang terletak di kawasan Lembah Klang dari 18-19 Mei dan 25-26 Mei, eksklusif untuk pelanggan Petron.

Dengan kerjasama Honda Malaysia pula, Petron menawarkan perkhidmatan 32-mata pemeriksaan kenderaan di enam stesen minyak. Pelanggan juga boleh mendapatkan tayar Michelin mereka di 15 stesen minyak Petron bagi memastikan tayar mereka selamat sebelum memulakan perjalanan yang panjang.

Tahun lepas, semasa musim perayaan, Petron telah mengadakan 20 pemeriksaan keselamatan kereta di stesennya untuk lebih 3,800 kereta. Program ini selaras dengan misinya untuk meningkatkan tabiat keselamatan jalan raya ayng positif di kalangan pengguna jalan raya. Untuk senarai penuh stesen minyak Petron yang terlibat, sila rujuk pautan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required