Volkswagen umum sistem mild-hybrid enjin 1.5L TSI

Volkswagen umum sistem mild-hybrid enjin 1.5L TSI

Volkswagen akan menunjukkan perkembangan pembangunan teknologi bersepadu C02-neutral yang sedang dibangunkan ketika Persidangan Antarabangsa Permotoran Vienna ke-40. Yang dimaksudkan ialah platform yang dibangunkan khusus untuk kenderaan elektrik dengan sistem 48-volt mild hybrid (mHEV).

Volkswagen mendakwa, dengan sistem mHEV baru berkenaan, syarikat akan memasuki fasa baru bagi penghasilan barisan kenderaan dengan ciri elektrifikasi dalam skala besar jenama itu. Bergantung kepada gaya pemanduan, ia boleh menjimatkan kira-kira 0.4 liter minyak bagi setiap 100 km dan mengurangkan pembebasan sisa bakar.

Sistem 48-volt mHEV ini akan digandingkan dengan enjin 1.5 liter TSI evo petrol, yang ketika ini digunakan pada barisan model Golf. Ini mencadangkan bahawa sistem berkenaan akan diperkenalkan pada model Golf Mk8 generasi akan datang, yang dijangka akan muncul dalam tahun ini.

Volkswagen umum sistem mild-hybrid enjin 1.5L TSI

Sistem 48-volt berkenaan disertai oleh sistem elektrikal kenderaan 12-volt yang biasa, dengan penukar DC/DC sebagai penghubung. Sistem 48-volt akan membekal kuasa kepada generator penghidup bersepadu-tali sawat (BSG), dan terletak pada kedudukan sama alternator sebelum ini pada pacuan auxiliary. Ia ada dua fungsi – untuk tujuan recuperation dan boost.

Dalam keadaan pertama itu, untuk mendapatkan semula tenaga dari brek, BSG akan bertindak sebagai alternator yang mampu menyerap sebahagian tenaga kinetik kenderaan. Tenaga yang diperoleh itu akan disimpan sebagai tenaga elektrik pada bateri lithium-ion 48-volt yang berasingan, yang terletak di bawah tempat duduk penumpang depan. Tenaga ini akan digunakan ketika boost elektrik untuk memberi kuasa kepada BSG dan membantu enjin TSI.

BSG turut membantu TSI ketika enjin mula dihidupkan, berperanan sebagai penghidup seiring. Ini membantu menjimatkan bahan api dan menjadikan proses menghidupkan enjin lebih mudah dan senyap. Sistem mHEV ini juga akan turut menampilkan fungsi eco-coasting; ia membenarkan kenderaan untuk melayar atau “coast” dengan enjin dimatikan. Ini menjadikan tiada emisi dibebaskan, dan membolehkan penjimatan sekitar 0.4 liter minyak bagi setiap 100 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required