Ducati Hypermotard 950 Concept diberi pengiktirafan

Ducati Hypermotard 950 Concept diberi pengiktirafan

Semasa acara Concorso d’Eleganza Villa d’Este di Itali, model Hypermotard 950 Concept yang ditunjukkan oleh Ducati telah dinobatkan sebagai pemenang dalam kategori ‘Motosikal Konsep: Rekaan dan Prototaip Baru oleh Pengeluar dan Persendirian.

Model konsep ini direka sendiri oleh pusat rekaan dan penggayaan syarikat pengeluar motosikal Itali tersebut yang digelar sebagai Centro Stile Ducati, dan ia menggunakan asas daripada Hypermotard 950 (masih belum dilancarkan secara rasmi di Malaysia).

Daripada sebuah model yang sudah sedia agresif, Hypermotard 950 Concept membawanya satu tahap lebih tinggi dengan gaya yang mendapat inspirasi daripada jentera MotoGP serta grafik daripada seni grafiti jalanan. Ia juga telah menarik banyak minat dalam media sosial.

Hypermotard 950 masih menggunakan enjin V-twin Testastretta 11 937 cc yang sama seperti Hypermotard 939, tetapi ia telah diberikan pelbagai peningkatan di bahagian dalamannya dan mampu menghasilkan lebih kuasa, iaitu kini 114 hp pada 9,000 rpm dan tork 96 Nm pada 7,250 rpm.

Antara kelengkapan lain yang ada padanya adalah termasuk transmisi enam gear berserta klac jenis slipper, suspensi Marzocchi/Ohlins bergantung kepada varian, angkup brek Brembo, Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, pilihan mod tunggangan dan panel instrumen TFT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required