Honda Malaysia buka Pusat 3S di Bintulu, Sarawak

Honda Malaysia buka Pusat 3S di Bintulu, Sarawak

Honda Malaysia telah pun melancarkan Pusat 3S baharu dan yang pertama di Bintulu, Sarawak. Dikendalikan oleh Kemena Auto Sdn Bhd, Pusat 3S Honda Bintulu ini mampu memperkukuhkan lagi rangkaian pengedaran di seluruh Malaysia khususnya di negeri berkenaan.

Dengan pelaburan bernilai RM11 juta, Pusat 3S Honda Bintulu ini terletak di kawasan seluas 43,560 kaki persegi dan turut dilengkapi dengan fasiliti terkini yang menepati standard Honda. Ia mempunyai enam petak penyelenggaraan, tiga petak membaiki badan kenderaan dan satu petak menyelenggara tayar, serta mampu melakukan penyelenggaraan terhadap hampir 40 buah kereta sehari.

Selain itu, ia turut dilengkapi dengan ruang menunggu untuk pelanggan, perkhidmatan WiFi, sudut menjamu selera, surau dan juga ruang permainan kanak-kanak. Pusat 3S Honda Bintulu ini turut menyediakan perkhidmatan membasuh kenderaan, dan juga memperbaharui cukai jalan serta perlindungan insurans.

“Timur Malaysia kini mempunyai potensi untuk berkembang pesat, dan merupakan antara pasaran penting bagi honda Malaysia. Sejak empat tahun yang lalu, kami telah memperluaskan rangkaian di sana dan kini mempunyai 13 pengedar dengan tujuh daripadanya berada di Sarawak. Untuk satu-satunya pengedar di Bintulu, kami percaya Kemena Auto mampu memberikan penjualan dan perkhidmatan selepas jualan yang terbaik untuk pelanggan di daerah berkenaan,” ujar Pengarah urusan dan CEO Honda Malaysia, Toichi Ishiyama.

Sambungnya lagi, setakat Mei 2019, lebih 38,800 unit kenderaan yang telah didaftarkan, sekaligus meletakkan Honda Malaysia kekal di tangga pertama bagi segmen bukan-nasional dan nombor dua dalam keseluruhan TIV bagi bulan tersebut. Daripada keseluruhan jumlah kenderaan yang didaftarkan, City mencatatkan jumlah yang tertinggi sebanyak 33%, diikuti HR-V dengan 21% dan CR-V pula 14%.

“Rantau Malaysia Timur pula menyumbang sebanyak 6% atau pun lebih 2,300 unit kenderaan daripada jumlah keseluruhan yang direkodkan pada Mei 2019, dengam 1,300 unit daripadanya di Sarawak. Malah HR-V baharu yang dilancarkan pada Januari lalu telah mencatatkan jualan melebihi 680 unit di Malaysia Timur,” sambungnya lagi.

Untuk pelanggan yang berada di sekitar daerah Bintulu yang memerlukan perkhidmatan jualan dan selepas jualan, bolehlah berkunjung ke Pusat 3S Honda Bintulu yang terletak di Lot 14728, Taman Terus, Jalan Tun Hussein Onn, 97000, Bintulu, Sarawak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required