Retro Havoc umum DRIVE4PAUL Malaysia 2019

Jika anda peminat watak Brian O’Conner dalam saga Fast and Furious yang dilakonkan oleh Paul Walker, anda mungkin pernah dengar akan NGO Reach Out World Wide (ROWW), diasaskan oleh Paul sendiri dan ditubuhkan untuk membantu mangsa-mangsa bencana alam di seluruh dunia.

Walaupun Paul Walker telah meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya pada 20 November 2013, ROWW masih lagi wujud dan meneruskan kerja-kerja amal mereka. Sebagai salah satu cara untuk mengumpulkan dana, ROWW telah mengadakan acara bercorak konvoi amal yang turut dibuat bagi memperingati mendiang pengasasnya, yang dinamakan sebagai DRIVE4PAUL.

Sehingga kini, DRIVE4PAUL telah diadakan di Amerika Syarikat, Australia, Hong Kong dan Jepun – disertai bukan sahaja pemilik-pemilik kereta berprestasi tinggi dan eksotik, malah turut menampilkan adik mendiang sendiri iaitu Cody Walker.

Atas inisiatif Retro Havoc, DRIVE4PAUL akan di bawa ke Malaysia tahun ini, dan bakal diadakan pada 12 Oktober 2019. Menurut pengasas Retro Havoc, Rosli Mohamad Said atau lebih dikenali dengan nama Alie Kuoppa, pendaftaran untuk acara ini akan dibuka pada Julai nanti, namun yuran dan lokasi acara berkenaan akan diumumkan kemudian.

Alie juga menjelaskan bahawa, segala bayaran yang akan dikutip nanti akan terus disalurkan ke ROWW bagi membolehkan mereka terus menjalankan kerja-kerja amal bagi membantu mangsa-mangsa bencana alam di seluruh dunia. Jadi jika anda berminat, boleh terus ‘like’ akaun Facebook rasmi DRIVE4PAUL Malaysia bagi mengetahui perkembangan terkini acara tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required