Hong Leong Yamaha Motor lanjutkan tempoh jaminan

Hong Leong Yamaha Motor lanjutkan tempoh jaminan

Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) telah melancarkan program lanjutan tempoh jaminan atau waranti bagi semua motosikal keluaran Yamaha Malaysia. Bagaimanapun, program ini hanyalah sah untuk semua motosikal yang didaftarkan selepas 1 Julai 2019 dan merangkumi jaminan selama dua tahun atau 20,000 km bagi hal-hal kerosakan yang disebabkan kesilapan/kecatatan pengilangan.

Lanjutan tempoh haminan ini juga hanya sah untuk motosikal yang diservis oleh pengedar sah HLYM mengikut jadual yang ditetapkan, dan menggunakan hanya minyak pelincir serta alat ganti tulen Yamaha. Selain itu, motosikal hendaklah berada dalam keadaan standard dan tidak diubahsuai. Tuntutan waranti juga hanya akan dilayan sekiranya ia dilampirkan bersama rekod servis dari pengedar rasmi HYLM berserta resit asal.

“Dengan penawaran terbaru ini, HLYM ingin meningkatkan lagi keyakinan pengguna terhadap jenama ini, serta meningkatkan juga daya saing produk kami di dalam industri automotif Malaysia dengan cara menaikkan lagi amalan positif untuk pelanggan,” ujar Pengarah Urusan HLYM, Datuk Jim Khor. Senarai pra-serahan juga sudah dilaksanakan, bagi memastikan semua motosikal yang diserahkan kepada pemilik berada dalam keadaan terbaiknya dari pengedar rasmi HLYM.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required