Lexus LS 500 Inspiration Series 2020 diperkenalkan – warna Deep Garnet, roda krom hitam, hanya 300 unit

Lexus LS 500 Inspiration Series 2020 diperkenalkan – warna Deep Garnet, roda krom hitam, hanya 300 unit

Lexus telah memperkenalkan model edisi terhad LS 500 Inspiration Series untuk pasaran USA dengan produksi dihadkan sebanyak 300 unit sahaja. Seperti model Inspiration Series sebelum ini, LS 500 menerima suntikan kosmetik yang unik, bermula dengan warna badan Deep Garnet.

Syarikat ini turut berkata, warna metalik tersebut akan lebih bersinar di bawah cahaya matahari, malah boleh menyerlahkan ton yang berkilau di bawah tempah teduh. Selain itu, keunikan model edisi terhad ini turut disumbangkan oleh kemasan roda 20-inci dengan warna Black Vapour Chrome, yang didakwa berkeupayaan menyerlahkan lagi tahan elegan sedan ini.

Untuk kabinnya pula, ia menerima kemasan kulit berwarna putih yang digunakan untuk tempat duduk upholstery, konsol tengah dan panel pintu. Kulit separa-aniline digunakan untuk memberikan warna putih tersebut lebih menyerlah dengan kontras hitam pada papan pemuka, roda stereng dan karpet.

Untuk ciri lain yang unik termasuklah kemasan kaca Kiriko yang digunakan pada panel pintu – yang sebelum ini hanya didapati pada Executive Package – disambung pada kemasan pintu berwarna putih dan gril speaker Lark Levinson gelap. Ciri tambahan pula dengan hadirnya pencahayaan pemuka LED biru dan juga “Lexus” puddle lamps.

Bagi mekanikal pula, tiada perubahan. Sedan ini dijanakan oleh enjin petrol 3.5 liter pengecas turbo-berkembar yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 415 hp pada 6,000 rpm dan tork 600 Nm dari 1,600 hingga 4,800 rpm. Ia dipadankan bersama transmisi automatik Direct Shift 10-kelajuan.

Dalam bentuk RWD, sedan ini mampu dipecut dari 0-96 km/j dalam 4.6 saat, malah pelanggan boleh memilih sistem AWD dengan Torsen limited-slip diff. Walau bagaimana pun, harga bagi Lexus LS 500 Inspiration Series ini akan diumumkan kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required