BMW R nineT /5 untuk sambut ulang tahun ke-50

BMW R nineT /5 untuk sambut ulang tahun ke-50

Tahun ini BMW Motorrad menyambut ulang tahun ke-50 untuk pengeluaran enjin boxer /5 dan juga permulaan pengeluaran motosikal di kilang Spandau, Berlin. Untuk itu, mereka telah mengeluarkaan model istimewa R nineT /5 untuk menyertai href=”https://paultan.org/2017/04/12/bmw-motorrad-malaysia-perkenal-r-ninet-baharu-tambahan-varian-pure-dan-racer-harga-dari-rm83k/”>R nineT versi lain.

Pengeluaran enjin boxer twin di Spandau bermula pada tahun 1967 melalui model R 50/5, R 60/5 dan R 75/5, dengan tenaga kerja seramai 400 orang. Untuk menyambut peristiwa ini, R nineT /5 baru ditawarkan dalam warna Lupine Blue Metallic dengan kesan gelap khas dan jalur pinstripe.

Antara tanda rekaan yang diambil semula daripada model /5 klasik pada R nineT /5 ini adalah termasuk kemasan krom pada cermin sisi dan keseluruhan ekzos, tempat duduk yang mempunyai kemasan krom dan jalur putih, tangki 18 lier dengan pinstripe dan pad di tepi, serta rim spoked 17 inci dengan lebar 3.5 di hadapan dan 5.5 di belakang.

Untuk memberi kontras kepada warna biru dan krom pada beberapa bahagian, rangka dan syaf propeller motosikal ini diwarnakan hitam manakala enjin, kotak gear, tiub fork dan rim pula berwarna perak. Melengkapkan penampilan klasiknya, fork motosikal ini turut dipasang dengan sarung getah.

Bagi enjin, R nineT /5 masih dikuasakan oleh unit boxer twin penyejukan udara 1,170 cc dengan padanan kotak gear enam kelajuan, mampu menghasilkan sehingga 110 hp dan 116 Nm tork. Turut diberi secara terus adalah brek ABS, Automatic Stability Control dan pemanas tangan. Harga model ini walaubagaimanapun masih belum didedah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.