MINI Convertible Cooper S facelift F57 dilancarkan di Malaysia – terhad hanya 20 unit; harga dari RM280k

MINI Convertible Cooper S facelift F57 dilancarkan di Malaysia – terhad hanya 20 unit; harga dari RM280k

MINI Malaysia telah pun melancarkan MINI Convertible facelift F57 baharu, dengan menampilkan varian Cooper S yang ditawarkan pada harga atas jalan RM279,888 tanpa insurans. Model yang diperkenalkan ini adalah sebahagian daripada sambutan ulang tahun ke-60 MINI, dan beberapa ciri yang dipertingkatkan telah ditampilkan pada model hatchback ini. Walau bagaimana pun, hanya 20 unit MINI Convertible yang akan ditawarkan, jadi siapa cepat, dia dapat.

Kuasanya disalurkan dari enjin petrol 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder dari BMW Group (pada dasarnya B48), yang mampu menghamburkan 192 hp dan tork 280 Nm. Penjana kuasa ini digandingkan dengan transmisi dwi-klac Steptronic Sports tujuh-kelajuan, dengan pacuannya disalurkan ke roda-hadapan.

Bagi prestasi, ia mampu dipecut dari 0-100 km/j dalam hanya 7.1 saat dan kelajuan maksimumnya boleh dicapai sehingga 230 km/j, dengan penggunaan bahan api sekitar 5.7 liter per 100 km. Terdapat tiga mod pemanduan – Green, Mid dan Sport. Untuk mengoptimumkan penggunaan bahan api dan untuk membebaskan operasi enjin apabila pendikit tidak ditekan, pemandu boleh memilih mod pemanduan Green. Alternatifnya, mod Sport boleh dipilih untuk mewujudkan pengendalian dan pemecutan yang lebih responsif, atau mod Mid boleh dipilih untuk memperoleh manfaat kedua-dua mod yang dinyatakan tadi.

MINI Convertible Cooper S facelift F57 dilancarkan di Malaysia – terhad hanya 20 unit; harga dari RM280k

MINI Convertible terbaharu ini dilengkapi dengan lampu hadapan dan belakang dengan teknologi LED. Lampu hadapan LED memperlihatkan rekaan yang kemas dan serba moden. Pencahayaan waktu siang mengguna pakai indikator LED yang berkelip dalam bentuk bulat yang cantik. Lampu belakang pula menampilkan reka bentuk Union Jack yang menawan untuk mengungkapkan asal usul MINI. Sebuah bingkai krom melingkari lampu belakang LED yang terdiri daripada dua bahagian untuk menyerlahkan lagi kemodenannya.

Eksklusif untuk MINI Convertible, set roda 17-inci dalam penggayaan Rail Spoke bersama tayar runflat ditawarkan untuk memperkayakan elemen keanggunan dan kemodenan jentera ini. MINI Convertible terbaharu juga didatangkan dengan sistem muatan mudah atau Easy Load yang meningkatkan pembukaan ruang muatan dengan menarik bumbung soft top di atas pintu but.

Di dalamnya pula, ia menampilkan upholsteri kulit Chester Malt Brown dan permukaan dalaman iluminasi MINI Yours dalam warna hitam berkilat. Malah rekaan Union Jack terpancar di papan pemuka dengan 12 pilihan warna.

MINI Convertible Cooper S facelift F57 dilancarkan di Malaysia – terhad hanya 20 unit; harga dari RM280k

Selain itu, ia juga didatangkan dengan roda stereng balutan kulit, sementara tuil gearnya pula mirip dengan MINI Hatch terkini. Untuk hiburan, ia ditampilkan dengan sistem MINI Connected dengan teknologi 4G SIM terbina dalam, dan juga paparan skrin sesentuh 6.5-inci.

Sistem tersebut turut menawarkan beberapa fungsi termasuklah Intelligent Emergency Call, TeleServices, MINI Online, Apple CarPlay, Remote Services, dan aplikasi telefon pintar.

Untuk bantuan pemandu dan keselamatan, MINI Convertible didatangkan dengan enam beg udara, Kawalan Jarak Parkir Belakang, Kawalan Cengkaman Dinamik (DTC), dan Kawalan Kestabilan Dynamic (DSC).

MINI Convertible Cooper S facelift F57 dilancarkan di Malaysia – terhad hanya 20 unit; harga dari RM280k

Warna Caribbean Aqua yang dilihat pada foto ini merupakan eksklusif untuk MINI Convertible, selain warna Chili Red, Solaris Orange, Melting Silver dan Starlight Blue sebagai pilihan.

Setiap pembelian akan didatangkan dengan waranti empat-tahun/perbatuan tanpa had dengan servis berjadual percuma, tetapi jika anda membeli kereta ini sebelum 31 Ogos 2019, ia akan diberikan waranti lima-tahun/perbatuan tanpa had dengan servis berjadual percuma untuk lima-tahun/80,000 km (60 bulan untuk program MINI Service + Repair Inclusive) yang merupakan sebahagian daripada sambutan ulang tahun ke-60 MINI.

Turut ditawarkan ialah Bantuan Tepi Jalan MINI dan Talian Bantuan & Kecemasan MINI. Dengan ‘Balloon Financing’ daripada BMW Group Financial Services Malaysia, MINI Convertible terbaharu boleh dimiliki dengan pelan ansuran bulanan bermula daripada RM3,028.00 (berdasarkan anggaran pinjaman sebanyak 80% bagi tempoh lima tahun).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required