Volkswagen Arteon R-Line dibuka untuk tempahan – harga anggaran RM290k hingga RM310k di Malaysia

Volkswagen Arteon R-Line dibuka untuk tempahan – harga anggaran RM290k hingga RM310k di Malaysia

Nampaknya ‘sedan coupe’ terbaharu dari Volkswagen yang menggantikan model CC sebelum ini, VW Arteon bakal dilancarkan di Malaysia tak lama lagi setelah Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) membuka tempahannya. Harganya? belum diumumkan secara rasmi, tetapi ia dijangka akan dijual pada harga antara RM290,000 hingga RM310,000.

Arteon telah membuat kemunculan pertamanya di Geneva Motor Show pada Mac 2017, dan rakyat Malaysia berpeluang untuk melihat kereta ini depan mata buat pertama kali ketika berlangsungnya Premium Auto Car Expo (PACE) 2018 anjuran paultan.org pada November tahun lalu.

Untuk pasaran Malaysia, Arteon akan dijual dengan enjin 2.0 liter turbo empat-silinder TSI berkuasa 280 PS dan tork maksima 350 Nm. Kuasa akan disampaikan ke kesemua roda menerusi kotak gear klac berkembar jenis basah automatik tujuh-kelajuan dan sistem AWD 4Motion VW, bersama sistem differential lock elektronik XDS.

Volkswagen Arteon R-Line dibuka untuk tempahan – harga anggaran RM290k hingga RM310k di Malaysia

Sistem Kawalan Dinamik Casis (DCC) turut dipadankan bagi memberikan mod pemanduan Eco, Normal, Comfort, Sport dan Individual. Kelengkapan lain yang turut diberikan teramsuk paparan instrumen digital sepenuhnya Active Info Display, sistem infotainmen tertinggi Discover Pro dengan skrin 9.2-inci bersama kawalan gestur dan hubungan aplikasi tanpa wayar Apple Carplay, Android Auto dan Mirrorlink, serta kamera sekeliling 360-darjah.

Hadir dalam kemasan R-Line, ia sudah pasti didatangkan standard dengan kit badan lebih agresif, dan rim 19-inci. Lapan warna sah ditawarkan untuk pasaran tempatan iaitu Manganese Grey, Deep Black, Reflex Silver, Romance Red, Urano Grey, Turmeric Yellow, Oryx White Pearl dan Pyrite Silver. Tertarik dan mahu lihat model empat-pintu dengan bentuk mendebarkan ini? Anda boleh mendaftarkan minat anda pada PAUTAN INI.

Arteon juga akan dibawa dalam siri jelajah ke beberapa pusat pameran seluruh negara dan anda boleh melihat jadualnya di bawah.

Volkswagen Arteon R-Line dibuka untuk tempahan – harga anggaran RM290k hingga RM310k di Malaysia

GALERI: Volkswagen Arteon di PACE 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required