GALERI: Range Rover Velar P380 R-Dynamic di M’sia

GALERI: Range Rover Velar P380 R-Dynamic di M’sia

Range Rover Velar telah dilancarkan untuk pasaran tempatan pada tahun lalu. Tapi, masih ramai yang belum pernah nampak kelibat SUV berkenaan oleh kerana jumlahnya di atas jalan pun tidaklah terlalu banyak. Tetapi, tidak boleh dinafikan, reka bentuk dan penampilan SUV mewah ini berada pada tahapnya yang tersendiri – cantik, moden, sophisticated dan sekaligus sangat teliti. Jadi, kami bawakan galeri besar ini untuk anda nilai sendiri.

Model berkenaan menggunakan enjin petrol empat-silinder Ingenium 2.0 liter turbo sama seperti yang ada pada varian lebih rendah Jaguar F-Pace 2.0 liter turbo. Unit berkenaan menghasilkan kuasa maksimum 250 PS dan tork maksimum 365 Nm.

Kuasa berkenaan dialirkan ke kotak gear automatik ZF lapan-kelajuan sebelum diagihkan ke semua roda menerusi sistem AWD. Angka ini membolehkan Velar memecut dari 0-100 km/j dalam masa hanya 6.7 saat, sebelum mencapai kelajuan maksima 217 km/j.

GALERI: Range Rover Velar P380 R-Dynamic di M’sia

Selain itu, SUV ini menampilkan reka bentuk yang begitu yang sangat khas dan mudah untuk dikenal pasti. Dengan garis badan yang tirus, bacaan aerodinamik Velar hanya mencatatkan kadar 0.32, menjadikan ia sebuah Range Rover paling aerodinamik pernah dihasilkan. Model ini juga dibina dengan jarak roda 2,874 mm, atau 214 mm lebih panjang dari Evoque (2,660 mm) dan 49 mm lebih pendek berbanding RR Sport (2,923 mm).

Untuk sistem keselamatan, Velar dilengkapi dengan enam beg udara, Dynamic Stability Control (DSC), Electronic Traction Control (ETC), Roll Stability Control, Cornering Brake Control (CBC), ABS dan EBD, serta cagak tempat duduk kanak-kanak Isofix di belakang. Tetapi, ciri-ciri seperti Autonomous Emergency Braking (AEB) dengan pengesanan pejalan kaki tidak disertakan untuk pasaran Malaysia. Teringin nak cuba?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required