Politeknik Port Dickson juara pertandingan pemasaran ‘Intelligence that Inspires’, diikuti Taylor’s dan UTAR

Politeknik Port Dickson juara pertandingan pemasaran ‘Intelligence that Inspires’, diikuti Taylor’s dan UTAR

Pertandingan “Intelligence that Inspires” anjuran Proton telah berakhir pada 29 Julai 2019 di dalam satu majlis di Pusat Kecemerlangan PROTON (COE). Sebanyak 12 kumpulan bersaing untuk membuat pembentangan akhir mereka di hadapan seramai tujuh orang juri yang terdiri daripada pengurusan kanan Proton, pakar industri pemasaran dan pengamal media.

Kumpulan Eureka dari Politeknik Port Dickson muncul sebagai pemenang dan berjaya menarik perhatian barisan juri dengan idea inovatif mereka di dalam sebuah pembentangan yang baik. Tempat kedua pula menjadi milik kumpulan Alpha dari Taylor’s Lakeside Campus, sementara tempat ketiga dimenangi oleh kumpulan Alpha Visionaries dari UTAR Kampar.

Pembentangan di hadapan barisan juri profesional adalah sebahagian daripada cara untuk memastikan para peserta peringkat akhir didedahkan dengan sebanyak mungkin pengalaman sebenar dunia pekerjaan. Untuk itu, Proton menghimpunkan pakar-pakar dalam bidang pemasaran dan media untuk menjadi juri.

Diketuai oleh Cheng Seng Fook, Pengarah Jualan dan Pemasaran Proton serta juri-juri dari industri pemasaran iaitu Tuan Abang Jimmy Abang Mordian, Ketua Pemasaran PETRONAS Dagangan, Profesor Madya Dr Norbani Che Ha, Ketua Jabatan Pemasaran Fakulti Perniagaan & Perakaunan di Universiti Malaya dan Encik Devan Perinpanay, Pengurus Negara VM Ware Malaysia.

Pengamal media yang turut terlibat pula ialah Hafriz Shah, Ketua Pengarang di Paultan.org; Gan Yong Li, pengasas dan pemilik laman web Pandulaju.com.my dan Eugene Wong Kang Yen, Ketua Pegawai Pemasaran Kumpulan Sin Chew Daily. Setelah meneliti setiap pembentangan, para juri kemudiannya diberi masa untuk berbincang antara satu sama lain sebelum menentukan pemenang. Kumpulan yang mendapat skor keseluruhan tertinggi diumumkan sebagai pemenang dan mereka dipilih tidak semestinya berdasarkan skor tertinggi dari markah setiap juri.

“Tahap pemikiran asli, daya kreativiti dan keyakinan yang ditunjukkan oleh setiap kumpulan di peringkat akhir ini telah memberi kejutan kepada juri. Kami juga pernah menjadi pelajar seperti mereka, jadi kami tahu bahawa untuk membentangkan idea kepada barisan pakar industri jelas memerlukan banyak latihan dan keyakinan diri. Bagi saya, setiap peserta dan kumpulan di peringkat akhir adalah pemenang yang mempunyai masa depan cerah dalam mana-mana industri yang mereka mahu sertai kelak.” kata Cheng Seng Fook.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required