Puspakom Sedia Bantu! – hari bertemu pelanggan, salur maklumat elak ditipu, 19 Ogos-2 Okt 2019

Puspakom Sedia Bantu! – hari bertemu pelanggan, salur maklumat elak ditipu, 19 Ogos-2 Okt 2019

Bagi menggalakkan pelanggannya terus berurusan tanpa menggunakan orang tengah, seterusnya mengelakkan dari berlakunya gejala rasuah serta penipuan, Puspakom akan mengadakan hari bertemu pelanggan bertemakan “Puspakom Sedia Bantu!” di cawangan-cawangan terpilih di seluruh negara bermula 19 Ogos 2019 sehingga 2 Oktober 2019, dari pukul 9.00 pagi hingga 4 petang.

Menerusi program tersebut, Puspakom mengalu-alukan segala pertanyaan berhubung hal-hal mengenai pemeriksaan kenderaan dan anda akan dibantu oleh pegawai-pegawai Puspakom sendiri. Ini akan membolehkan syarikat berkenaan mendekati dan membantu pelanggan orang ramai di samping mengelakkan kejadian pelanggan diperdaya oleh orang tengah yang tidak bertanggungjawab dengan memberi maklumat yang salah tentang pemeriksaan kenderaan di Puspakom terutama dari segi proses, syarat-syarat dan perkhidmatan pemeriksaan kenderaan.

“Program ini bertujuan untuk memberi pendedahan dan pengetahuan kepada pelanggan berhubung perkhidmatan pemeriksaan kenderaan yang ditawarkan oleh Puspakom supaya mereka boleh berurusan terus dengan Puspakom dan bukan melalui orang tengah. Sering kali, Puspakom menerima maklumbalas di mana pelanggan suka menggunakan orang tengah kerana mereka tidak faham tentang hal pemeriksaan kenderaan. Ini merupakan platform penting bagi Puspakom menyalurkan maklumat yang sebenarnya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Puspakom, Shukor Ismail.

Puspakom Sedia Bantu! – hari bertemu pelanggan, salur maklumat elak ditipu, 19 Ogos-2 Okt 2019

“Kami berharap pelanggan dapat memahami proses dan maklumat pemeriksaan sebenar yang ditawarkan oleh PUSPAKOM sebelum mereka memilih untuk menggunakan khidmat orang tengah. Ini kerana ada pelanggan yang menggunakan khidmat orang tengah telah dikenakan caj perkhidmatan yang tinggi malah ditipu dengan janji seperti “pasti lulus” yang telah ditabur kepada mereka. Bayaran pemeriksaan Puspakom adalah hanya di antara RM20 hingga RM90 sahaja bergantung kepada jenis pemeriksaan dan kenderaan. Ini secara tidak langsung dapat membantu pelanggan dalam menjimatkan kos serta menjawab segala persoalan dan kekeliruan di kalangan mereka,” tambahnya lagi

Selain khidmat nasihat yang diberikan, pegawai-pegawai Puspakom juga boleh membantu para pelanggan dalam menguruskan proses pendaftaran dan penggunaan temujanji dalam talian MyPUSPAKOM serta perkhidmatan e-wallet yang diperkenalkan baru-baru ini ketika program ini berlangsung.

Bukan itu sahaja, malah pelbagai aktiviti menarik akan dijalankan antaranya pendaftaran MyPUSPAKOM dengan pengesahan serta-merta (sila bawa bersama borang pendaftaran perniagaan SSM dan surat wakil), khidmat nasihat bagi memahami proses dan standard pemeriksaan dan syarat-syarat lulus sesebuah kenderaan, memperbaharui cukai jalan, lesen memandu, semak saman kenderaan oleh perkhidmatan bergerak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Pameran kenderaan komersial, penjagaan kenderaan dan keselamatan serta permainan Wheel of Fortune dan Mix & Match dengan pelbagai hadiah menarik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required