Proton buka pusat 4S terbesar yang pertama di M’sia

Proton buka pusat 4S terbesar yang pertama di M’sia

Fook Loi Corporation (Sabah) Sdn Bhd kini secara rasminya telah membuka Pusat 4S Proton terbesar yang pertama di Malaysia, bertempat di Kota Kinabalu, Sabah.

“Keputusan yang diambil untuk menjadi pengedar Proton tidak sukar kerana kami yakin potensi Proton di Sabah. Rangkaian model sedia ada sangat berdaya saing dan mempunyai teknologi yang canggih serta dilengkapi ciri-ciri yang mampu menarik minat generasi pembeli kereta baru,” ujar Pengarah Eksekutif Kumpulan Fook Loi, Thomas Chiu Kui Yin.

Proton buka pusat 4S terbesar yang pertama di M’sia

Pencapaian Proton yang semakin meningkat. Bermula dengan pelancaran Proton X70 pada 12 Disember 2018, Proton telah menambahbaik semua rangkaian modelnya dan telah berhasil meningkatkan jumlah pegangan pasaran secara berterusan. Pegangan pasaran keseluruhan Proton kini adalah pada 15% iaitu sebanyak 52,269 unit kereta telah dijual, pertumbuhan sebanyak 47% berbanding tempoh yang sama pada tahun 2018.

Majlis berkenaan dirasmikan oleh Ketua Menteri Sabah, YAB Datuk Seri Panglima Haji Mohd Shafie bin Haji Apdal dan disertai oleh Dr. Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif Proton, barisan Pengarah Fook Loi dan ahli pengurusan kanan Proton yang turut sama hadir.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required