Ingress Swede Auto – pusat 3S terbaharu Volvo Cars Malaysia untuk pelanggan sekitar Mutiara Damansara

Ingress Swede Auto – pusat 3S terbaharu Volvo Cars Malaysia untuk pelanggan sekitar Mutiara Damansara

Baru sahaja Volvo Cars Malaysia (VCM) merasmikan pembukaan pusat 3S terbaharunya di Skudai, Johor Bahru hujung minggu ini, kini satu lagi pusat 3S baharu jenama Sweden tersebut secara rasmi dibuka – kali ini dioperasikan oleh Ingress Swede Auto, terletak di Mutiara Damansara.

Pembukaan pusat 3S yang terletak berhampiran dengan pasaraya perabut Sweden, Ikea tersebut pagi tadi agak istimewa, kerana ia telah dirasmikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Saifudin Nasution bin Ismail. Turut hadir adalah Encik Nalin Jain, pengarah urusan Volvo Car Malaysia dan juga pengurus-pengurus senior Ingress Corporation Berhad iaitu CEO Kumpulan Datuk (Dr) Haji Rameli Musa dan presiden divisi pengedar automotif Encik Rabian Ab Rahman.

Sehingga kini, VCM telah mempunyai 12 buah bilik pameran di seluruh Malaysia, dengan tiga lagi turut dirancang untuk dibuka tahun ini. Ia adalah selari dengan strategi transformasi syarikat tersebut dengan menumpukan untuk melebarkan lagi jaringan pengedarnya di seluruh negara.

Ingress Swede Auto – pusat 3S terbaharu Volvo Cars Malaysia untuk pelanggan sekitar Mutiara Damansara

“Dalam segmen premium, produk bukan satu-satunya faktor untuk pengguna membuat keputusan membeli. Apa yang sama penting adalah nilai, kualiti, dan akses kepada servis yang dapat mereka nikmati sepanjang perjalanan mereka dengan jenama tersebut,” kata Encik Nalin Jain.

Encik Jain telah memainkan peranan penting dalam fasa kedua strategi transformasi VCM yang bukan sahaja melihat kepada aspek mengembangkan lagi kehadiran jenama dalam pasaran, malah turut memperbaiki semula aspek teknologi, proses-proses dan manusia.

“Kami sedang berusaha untuk menyatukan teknologi dan proses yang akan menambah nilai kepada kehidupan pelanggan – seperti kereta kami, semuanya kami perlu tambahkan maksud kepada pengalaman pelanggan kami -itu caranya bagaimana kami boleh menarik perhatian mereka,” tambahnya lagi.

“Berbekalkan pengalaman kami dalam sektor automotif premiun, kami yakin untuk memberikan pengalaman jenama yang diharapkan oleh Volvo Cars,” kata Encik Mohd Azeman Mohamed Akram Ab Rahman, prinsipal pengedar Ingress Swede Auto pula.

Seperti juga fasiliti 3S VCM yang lain, pusat milik Ingress Swede ini turut menampilkan bilik pameran dan pusat servis yang diberikan konsep standard global Volvo Retail Experience (VRE), yang menzahirkan nilai serta warisan sejarah Scadinavia Volvo.

Fasiliti tersebut mempamerkan kesemua model terkini Volvo untuk pasaran Malaysia iaitu XC90, S90, XC60 dan XC40, dibuka dari Isnin hingga Sabtu, bermula pukul 8 pagi hingga 6 petang. Hari Ahad pula ia dibuka dari pukul 10 pagi hingga 4 petang, dan tutup pada hari cuti kelepasan am.

Manakala pusat servisnya pula mempunyai enam ruang pembaikan, dibuka dari Isnin hingga Jumaat bermula 8 pagi hingga 5 petang, sementara hari Sabtu pula dibuka pada pukul 8 pagi hingga 12.30 tengah hari. Operasi servis Ingress Swede Auto ini akan bercuti pada hari Ahad serta cuti kelepasan AM.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required