Suzuki NEX II Cross tiba di Indonesia – gaya jelajah

Suzuki NEX II Cross tiba di Indonesia – gaya jelajah

Mengetahui ramai pengguna motosikal yang gemar menjelajah sekarang, termasuk yang menggunakan model kapasiti rendah, Suzuki telah melancarkan versi baru bagi skuter NEX II mereka di Indonesia, yang dikenali sebagai NEX II Cross.

Bahagian utama yang ditukar sudah tentu adalah tayar, di mana ia sekarang datang secara standard dengan tayar jenis dual purpose, tetapi saiznya masih sama iaitu 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang. Rim adalah unit 14 inci. Kemudiannya, warna serta grafik model ini ditukar bagi menampakkan bezanya dengan versi lain.

Selain daripada itu, tiada perkara yang berubah pada motosikal ini, dan ia masih menggunakan kelengkapan yang sama seperti NEX II yang dulu, termasuklah fork teleskopik di hadapan, satu penyerap hentak di belakang, brek cakera depan dan brek dram belakang.

Suzuki NEX II Cross tiba di Indonesia – gaya jelajah

Enjin yang menggerakkan motosikal ini adalah unit sau silinder 113 cc suntikan bahan api SOHC yang dipadankan bersama transmisi automatik CVT. Kapasiti tangki bahan api NEX II Cross adalah 3.6 liter dan versi yang dipasang dengan aksesori mempunyai kelengkapan seperti lampu hadapan LED dan soket pengecas USB.

Sementara NEX II dijual pada harga antara 15.1 (RM4,476) hingga 15.8 juta Rupiah (RM4,680), NEX II Cross pula dijual pada harga 15.4 juta Rupiah (RM4,565) untuk versi Standard dan 16.1 juta Rupiah (RM4,772) untuk versi yang dipasang dengan aksesori.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required