Suzuki Satria F150 diberi pembaharuan di Indonesia

Suzuki Satria F150 diberi pembaharuan di Indonesia

Beberapa tahun dulu Suzuki ada menjual model motosikal Belang 150 di Malaysia. Tapi sekarang tiada lagi sedangkan negara-negara jiran menerima generasi baru model ini yang dikenali sebagai Raider atau Satria, bergantung kepada pasaran.

Di Indonesia, Satria F150 telah diberikan penyegaran sebagai model 2020. Ia cuma pada pilihan warna dan grafik, sementara bahagian mekanikal lain masih tidak berubah. Selain warna Blue GP yang sudah sedia ada, Satria F150 ini sekarang ditawarkan dalam warna Matt Blue, Matt Black, Titan Black dan White Blue.

Bagi dua versi warna Matt yang ditawarkan, selain mempunyai penampilan yang lebih elegan, ia juga diberikan dengan logo dan lencana 3D, pengecas USB bawah tempat duduk serta sistem kunci penggera. Versi warna lain pula mendapat rim yang berwarna (merah, biru atau berjalur).

Spesifikasi Satria F150 ini masih tidak berubah, di mana ia dikuasakan oleh enjin satu silinder suntikan bahan api 147.3 cc DOHC, yang dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan dan mampu menghasilkan 18.4 hp pada 10,000 rpm dan 13.8 Nm tork pada 8,500 rpm.

Kelengkapan lain pada motosikal ini adalah termasuk rim 17 inci dengan tayar 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang, brek cakera depan dan belakang, berat 109 kg, tangki bahan api 4.0 liter, fork teleskopik di hadapan dan monoshock di belakang.


GALERI: Suzuki Satria F150

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required