GALERI: Mercedes-Benz A200 V177 Sedan di M’sia

GALERI: Mercedes-Benz A200 V177 Sedan di M’sia

Dari beberapa model terkini Mercedes-Benz yang diperkenalkan untuk pasaran Malaysia dalam tempoh terdekat, A-Class Sedan menjadi antara yang sangat menarik untuk diperhatikan – model paling kompak Mercedes-Benz kini ditawarkan dalam bentuk sedan. Tambahan pula, versi AMG A 35 4Matics juga baru saja dilancarkan di sini.

Mercedes-Benz A-Class Sedan ditawarkan dalam dua varian, iaitu A200 Progresive Line (yang anda lihat dalam galeri ini) dengan harga atas jalan tanpa insuran RM229,888, manakala model A 250 AMG Line dijual pada harga RM267,888. Semua harga adalah berserta waranti empat tahun tanpa had perbatuan. Jika dibandingkan dengan model hatchback, varian sedan A200 hanya RM2,000 lebih mahal dan A 250 pula hanya RM4,000 lebih mahal.

GALERI: Mercedes-Benz A200 V177 Sedan di M’sia

Unit janakuasa juga serupa;A200 menggunakan enjin 1.33 liter empat-silinder turbo M282 (dibina bersama Renault) yang menjana 163 hp pada takat 5,500 rpm, dan tork maksima 250 Nm bermula 1,620 hingga 4,000 rpm. Kuasa disampaikan ke roda hadapan menerusi kotak gear klac berkembar jenis basah automatik tujuh-kelajuan dari Getrag, membolehkan model ini memecut dari 0-100 km/j dalam masa 8.1 saat sebelum mencatatkan kelajuan maksimum 230 km/j. Penggunaan bahan api gabungan pula adalah 5.4 liter untuk 100 km.

Sistem infotainmen Mercedes-Benz User Experience (MBUX) juga disertakan, dengan paparan dua buah skrin lebar bersaiz 12.3-inci yang turut berfungsi sebagai paparan instrumen utama. Sistem MBUX berkenaan dapat dioperasikan menggunakan arahan suara “Hey Mercedes”, yang dapat mengawal fungsi seperti penghawa dingin dan sistem navigasi, dan ia direka bagi ‘belajar’ sifat-sifat pemiliknya menerusi teknologi A.I. Kami bawa anda untuk melihat model ini dengan lebih dekat melalui galeri penuh yang disediakan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required