Nissan Nikaijaya Resource KL pengedar ETCM pertama di Malaysia terap Nissan Retail Concept (NRC)

Nissan Nikaijaya Resource KL pengedar ETCM pertama di Malaysia terap Nissan Retail Concept (NRC)

????????????????????????????????????

Setelah diumumkan di Jepun pada tahun lalu, kini konsep baharu fasiliti pengedar Nissan yang akan digunakan di seluruh dunia digelar Nissan Retail Concept (NRC) telah tiba di Malaysia secara rasmi, dan Nikaijaya Resource (KL) Sdn Bhd merupakan pengedar pertama Nissan di Malaysia yang menggunakan konsep tersebut.

Menurut wakil Nissan di Malaysia iaitu Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM), NRC yang yang mengadaptasi elemen seperti dinding kaca bersama bumbung berwarna perak serta latar belakang logo Nissan yang ikonik bakal memberikan pengalaman yang lebih baik kepada pelanggan.

Bilik pameran yang terletak hanya 700 meter dari Plaza Tol Damansara ini mempunyai keluasan 6,556 kaki persegi dan mampu untuk mempamerkan sehingga lima model Nissan baharu dalam satu-satu masa. Direka dengan konsep ‘Nissan Drive’, ia dilengkapi dengan ruang jualan dan rundingan, serta mempunyai kemudahan lain seperti ruang parkir yang mencukupi untuk pelanggan dan barisan kenderaan pandu uji, ruang rehat pelangan yang moden seperti sebuah kafe, wifi percuma dan juga sudut kanak-kanak.

“Nissan Retail Concept (NRC) mengadaptasi cara terbaru persekitaran perniagaan kami. Ia membuktikan komitmen kami dalam memberikan pengalaman berkualiti tinggi kepada pelanggan sebaik sahaja mereka sampai di bilik pameran. Kami akan terus mengembang dan meningkatkan rangkaian bilik pameran Nissan demi memastikan mereka mempunyai akses lebih baik dalam usaha memenuhi permintaan yang kian meningkatkan terhadap kenderaan jenama Nissan,” kata Pengarah Jualan dan Pemasaran ETCM, Christopher Tan.

Nissan Nikaijaya Resource beroperasi setiap hari. Dari Isnin hingga Jumaat ia akan dibuka dari 9.30 pagi hingga 6.30 petang. Pada hari Sabtu ia juga dibuka bermula 9.30 pagi tetapi ditutup sedikit lebih awal iaitu pada 6.00 petang. Manakala pada hari Ahad dan cuti umum, ia akan beroperasi dari 9.30 pagi hingga 5 petang.

Bilik pameran berkenaan akan mengadakan Karnival Pandu Uji Nissan bermula 19 hingga 20 Oktober ini. Sepanjang karnival tersebut, anda berpeluang untuk memandu uji kereta elektrik sepenuhnya Nissan Leaf serta akan dihidangkan dengan pelbagai tawaran menarik ke atas model-model Nissan serta aktiviti pelbagai aktiviti lain untuk seisi keluarga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required