Mercedes-Benz panggil semula lebih 500k model diesel – pembebasan gas tidak menepati peraturan

Mercedes-Benz panggil semula lebih 500k model diesel – pembebasan gas tidak menepati peraturan

Daimler telah pun mengeluarkan pengumuman bahawa mereka akan memanggil semula ratusan ribu model Mercedes-Benz yang menggunakan enjin diesel, kerana masalah emisi. Walaubagaimanapun, ini hanyalah untuk model yang dikuasakan oleh enjin OM651.

Jumlah sebenar kenderaan yang terlibat masih belum didedahkan, tetapi syarikat itu menganggar angkanya sekitar “enam angka pertengahan”. Ini termasuklah 260,000 unit van Sprinter generasi sebelum ini (pengeluaran berakhir tahun 2016). Berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan penguasa Stuttgart dan Daimler, Mercedes-Benz telah didapati menjual sekitar 684,000 buah kenderaan yang tidak menepati peraturan pembebasan gas nitrogen dioksida.

Organisasi yang mengarahkan Daimler untuk mengeluarkan panggilan semula ini, iaitu pengawal selia trafik jalan raya Jerman (KBA), telah memberitahu bahawa van Sprinter mungkin mempunyai perisian pengurusan enjin yang tidak dibenarkan. “Pelanggan Mercedes-Benz akan diberitahu secara bertulis tentang langkah yang perlu dilakukan sekiranya kenderaan mereka terlibat, dan kemas kini perisian boleh dilakukan,” kata mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required