EICMA 2019: Husqvarna Norden 901 Concept didedah

EICMA 2019: Husqvarna Norden 901 Concept didedah

Husqvarna Motorcycles hadir ke pameran EICMA 2019 dengan membawa beberapa model baru, tapi yang menjadi perhatian adalah model adventure/touring pertama mereka iaitu Norden 901 Concept. Memandangkan model ini masih lagi sebuah konsep, perincian teknikalnya masih belum didedahkan sepenuhnya.

Apa yang diberitahu, Norden 901 menggunakan enjin dua silinder selari 889.5 cc yang ditala khas untuk kegunaan jelajah dan mampu menghasilkan prestasi cemerlang atas jalan biasa dan offroad. Model yang ditunjukkan menggunakan rim 19 inci di hadapan, dan 18 inci di belakang, dengan tayar pelbagai guna.

Ergonomik motosikal ini dijadikan selesa dan memberikan keyakinan kepada penunggang. Apa yang boleh dilihat, motosikal ini mempunyai suspensi WP yang boleh dilaras, pelindung tangan, tempat duduk lebar untuk dua orang serta penghadang angin tinggi di bahagian hadapan yang terletak di atas lampu bulatnya.

Selain daripada itu, Norden 901 Concept juga dipasang dengan aksesori yang menjadikannya lebih lasak seperti penghadang bahagian bawah enjin, besi pelindung di bahagian tepi, pelindung cakera brek serta beg barangan belakang dan tepi. Panel meter pula menggunakan dua unit digital seperti tablet dan terdapat soket sambungan USB.

Husqvarna tidak memberitahu bila versi produksi motosikal ini akan berada di pasaran, tetapi sekiranya ia menjadi realiti, pastinya agak menarik kerana segmen adventure/touring sekarang kelihatan seperti mendapat banyak perhatian daripada pengguna.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required