Hyundai tampil 13 kereta elektrifikasi menjelang 2022

Hyundai tampil 13 kereta elektrifikasi menjelang 2022

Hyundai telah umumkan perancangan syarikat itu untuk memperkenalkan 13 buah kereta dengan teknologi elektrifikasi menjelang tahun 2022. Barisan terbaru itu akan terdiri daripada enam kereta sedan dan tujuh SUV – semua ini akan menggunakan sama ada sistem janaan petrol-hibrid, plug-in hybrid atau elektrik sepenuhnya.

Model-model akan datang berkenaan termasuklah Ioniq Electric yang dikemaskini, Ioniq Hybrid dan Ioniq Plug-In Hybrid; ketiga-tiga model ini akan diperkenalkan ketika Los Angeles Auto Show hujung bulan ini. Kemudian, barisan pengenalan terbaru Hyundai ini akan turut disertai oleh sedan Sonata Hybrid serba baru (dengan bumbung solar) tahun depan, sementara baki sembilan lagi model akan diperkenalkan secara berperingkat dalam tempoh tiga tahun.

Naib Presiden bahagian Produk, Korporat dan Perancangan Digital Hyundai Motor Amerika, Mike O’Brien berkata; “Dengan peralihan industri automotif dalam memenuhi keperluan pengguna dan pasaran, serta alam sekitar yang pelbagai, kami akan terus menyediakan pilihan alternatif terkini di dalam barisan produk yang kami keluarkan.”

“Barisan produk akan datang dari Hyundai akan menepati keperluan pengguna yang berfikiran ke hadapan serta mesra alam dalam pemilihan kenderaan peribadi mereka,” tambah beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required