EICMA 2019: Suzuki V-Strom 1050 baru bawa gaya retro, pakej elektronik lebih lengkap pada versi XT

EICMA 2019: Suzuki V-Strom 1050 baru bawa gaya retro, pakej elektronik lebih lengkap pada versi XT

Suzuki sebenarnya sudah agak lama tidak mempunyai model yang betul-betul baru, dan sewaktu pameran EICMA 2019 juga mereka sekadar memperkenalkan V-Strom 1050 yang disegarkan semula. Pembaharuan utama pada model ini adalah pada gaya serta kelengkapan yang dipasang padanya.

Enjin pula masih sama, iaitu unit dua silinder V 1,037 cc, tetapi kini sudah menepati tahap emisi Euro 5 dan mampu menghasilkan kuasa 6 hp lebih, menjadi 106 hp pada 8,500 rpm. Ia dipadankan bersama transmisi enam kelajuan, dengan klac slip & assist serta fungsi Easy Start System.

Seperti yang anda boleh lihat, gaya V-Strom baru ini nampak seperti model lama kerana Suzuki cuba menerapkan kembali konsep gaya daripada motosikal DRZ serta DR-Big tahun 90-an. Persamaannya bukan sahaja boleh dilihat pada bentuk paruh serta lampu, malah juga pilihan warna yang ditawarkan oleh Suzuki.

Kelengkapan lain yang diberikan standard pada V-Strom 1050 adalah suspensi depan dan belakang yang boleh dilaras, set cakera berkembar dengan sistem ABS, tiga mod tunggangan, Traction Control, penghadang angin hadapan yang boleh dilaras, soket pengecas USB, rim aluminium (19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang) dan skrin LCD baru.

Versi yang mempunyai lebih banyak kelengkapan dan ciri adalah V-Strom 1050 XT. Pada bahagian elektronik, versi ini ditambah lagi dengan pakej lengkap Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) yang termasuk Inertial Measurement Unit (IMU), Motion Track Brake System, Hill Hold Control System, Slope Dependent Control System, Load Dependent Control System, Cruise Control System dan dua mod ABS.

Versi ini juga diberikan dengan pelindung enjin, lampu penunjuk arah LED, pelindung tangan, tempat duduk yang boleh dilaras, tongkat tengah, soket pengecas 12V di bawah tempat duduk dan rim spoked. Barangan lain seperti beg barangan, pelindung bawah enjin dan lampu LED disediakan sebagai aksesori tambahan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required