Nissan GT-R Nismo sertai Lego Speed Champions – 298 bahagian, mula masuk pasaran Januari 2020

Nissan GT-R Nismo sertai Lego Speed Champions – 298 bahagian, mula masuk pasaran Januari 2020

Biasanya, sebelum ini Lego hanya keluarkan model-model kenderaan jenama Eropah. Tetapi, dalam pengumuman terbaru, syarikat itu menjalin kerjasama sulung bersama pengeluar kenderaan dari Jepun, iaitu Nissan. Bakal dipasarkan untuk pasaran global pada Januari 2020, Lego akan mengeluarkan model Nissan GT-R Nismo, dengan melibatkan sebanyak 298 bahagian untuk dipasang.

“Nissan GT-R dan jenama Lego kedua-duanya sangat diminati di seluruh dunia dan tidak mengira peringkat umur, dan kami sangat berbangga untuk menjadi pengeluar kenderaan Jepun yang pertama menjadi rakan kerja Lego Group. Ramai pemilik atau pelanggan Nissan mempunyai minat automotif sejak lama, termasuk melalui Lego ketika mereka masih kecil,” ujar Timbalan Presiden Eksekutif, Asako Hoshino.

Nissan GT-R Nismo sertai Lego Speed Champions – 298 bahagian, mula masuk pasaran Januari 2020

“Tahun ini juga merupakan ulang tahun ke-50. Jadi, ini satu cara yang bermakna untuk meraikan perkara berkenaan bersama peminat-peminat Nissan GT-R dan Lego di seluruh dunia,” tambah beliau.
Barisan siri Lego Speed Champions kini semakin bertambah dengan pengenalan Nissan GT-R Nismo ini.

Jika kereta sebenarnya mengambil masa selama 10-tahun untuk disiapkan, versi Lego ini bagaimanapun hanya memakan masa 12 bulan untuk dibangunkan. Jika di tangan penggemar Lego berpengalaman, unit model dari siri Lego Speed Champions ini boleh disiapkan pemasangannya dalam masa sejam (atau 20 minit untuk mereka yang sudah pakar). Tetapi untuk GT-R ini, ia memerlukan masa lapan jam untuk kereta, dan tambahan beberapa jam lagi untuk bahagian enjin. Berat keseluruhan model ini ialah hanya 193 gram.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required