SPYSHOT: BMW 320i Sport G20 dikesan di Port Klang

SPYSHOT: BMW 320i Sport G20 dikesan di Port Klang

Nampak gayanya BMW Malaysia bakal memperkenalkan varian kedua bagi barisan BMW 3 Series G20 tidak lama lagi. Pembaca Paartha Sarathy telah berjaya mengesan kelibat 320i Sport dengan warna Alpine White ini yang sedang diangkut oleh treler berhampiran Port Klang.

Varian 320i ini dijanakan oleh enjin B48 2.0 liter empat-silinder petrol dengan BMW TwinPower Turbo, yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 184 hp pada 5,000 hingga 6,500 rpm dan tork 300 Nm dari 1,350 hingga 4,000 rpm. Kuasa disalurkan ke roda belakang menerusi kotak gear automatik ZF lapan-kelajuan, membolehkan sedan ini dipecut dari 0-100 km/j dalam 7.1 saat. Manakala kelajuan tertingginya tercatat 240 km/j.

Merupakan varian G20 yang “paling kurang sporty“, 320i ini memiliki kombinasi penggunaan bahan api sekitar 5.5 hingga 5.0 liter per 100 km, dan pelepasan emisi antara 126 hingga 136 gram C02 per km.

SPYSHOT: BMW 320i Sport G20 dikesan di Port Klang

Bagi kelengkapan ciri, tidak disahkan apa yang 320i Sport ini bakal terima, tetapi jelas kelihatan, ia dipadankan dengan roda aloi lima-jejari berkembar 17-inci. Walau bagaimana pun, tiada foto bahagian hadapan untuk spyshot ini, jadi mungkin ia juga bakal menerima lampu utama LED penuh seperti 330i M Sport atau pun unit dwi-projektor yang kurang agresif. Apa pun, bahagian hadapan 320i ini mungkin lebih kurang sama dengan foto di atas ini.

Selain itu, elemen yang dijangka untuk varian ini termasuk BMW Live Cockpit Professional, yang terdiri daripada paparan 10.25-inci yang ditempatkan di tengah papan pemuka dan paparan digital 12.3-inci untuk pemandu. Ia juga akan menerima BMW Operating System 7.0, lengkap dengan kawalan rotari iDrive dan sokongan untuk Apple CarPlay dan Android Auto.

Manakala tempat duduk balutan kulit juga akan ditawarkan secara standard, serta menampilkan ciri lain termasuk kawalan suhu dwi-zon, kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, bukaan but bebas tangan, kawalan kelajuan, tempat duduk hadapan dengan larasan kuasa, alas pengecas tanpa wayar Qi, dan banyak lagi. Informasi lanjut, kena tunggu BMW Malaysia buka mulut untuk pengesahannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required