Shell Malaysia mula jual petrol RON 95 Euro 4M

Shell Malaysia mula jual petrol RON 95 Euro 4M

Walaupun kerajaan Malaysia mengumumkan penjualan petrol RON 95 dengan piawaian Euro 4M untuk semua stesen minyak seluruh negara bermula 1 Januari 2020, Shell Malaysia nampaknya mengambil inisiatif dengan memperkenalkan petrol lebih bersih tersebut lebih awal, iaitu bermula 19 Disember lalu pada stesen-stesen terpilih.

Menurut Shell, petrol FuelSave 95 Euro 4M mempunyai kandungan sulfur yang rendah dari 500 ppm mengikut standard sebelum ini, kepada hanya 50 ppm. Dengan kandungan sulfur yang rendah, ia akan menghasilkan pembakaran dalam enjin yang lebih bersih, sekaligus mengurangkan kadar pencemaran udara.

“Shell FuelSave 95 kami dihasilkan untuk pergi lebih jauh, dan ia kini lebih baik. Ia sekarang memenuhi piawaian penuh Euro 4M dan dengan Teknologi Dynaflex kami yang membantu mengurangkan geseran dalam enjin. Enjin anda sekarang akan berfungsi dengna potensi penuh, membolehkan anda pergi lebih jauh,” kata Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd and Shell Timur Sdn Bhd, Shairan Huzani Husain.

Shell Malaysia mula jual petrol RON 95 Euro 4M.

“Dengan kandungan sulfur dikurang sehingga hampir sepuluh kali ganda, FuelSave 95 E4M baharu mempunyai faedah kualiti penjagaan alam sekitar dalam masa yang sama ia mengurangkan penghasilan asap dan memberikan penjagaan enjin yang lebih bersih. Baik untuk para pelanggan kami, baik untuk Malaysia,” tambahnya lagi.

Shell juga menyatakan bahawa, selain dari stesen-stesen terpilih berkenaan, semua stesen mereka akan menjual petrol Shell FuelSave 95 E4M ini bermula 1 Januari nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required