BMW X1 LCI F48 di M’sia – sDrive20i M Sport, RM234k

BMW X1 LCI F48 di M’sia – sDrive20i M Sport, RM234k

Selepas lapan bulan model facelift bagi BMW X1 diperkenalkan, kini SUV kompak versi yang lebih segar telah pun tiba di pasaran Malaysia. Ia menampilkan semakan rekaan bahagian luaran yang minimal dan penambahan beberapa kit, dengan model untuk pasaran tempatan didatangkan bersama pakej M Sport.

Hanya ada satu varian buat masa ini – sDrive20i M Sport – merupakan pemasangan tempatan (CKD), ditawarkan pada harga atas jalan RM233,888 tanpa insurans. Ia lebih mahal sebanyak RM13,000 berbanding model sebelum ini, tetapi ia satu-satunya yang ditawarkan dengan kemasan Sport. Harga tersebut termasuk dengan waranti lima-tahun dan perbatuan tanpa had, lima-tahun servis berkala dan waranti bagi tayar untuk dua-tahun.

Untuk luaran, X1 baharu ini menerima gril “kidney” trapezoid yang lebih besar dengan kemasan krom di sekelilingnya yang bersambung di bahagian tengah. Ia turut disambungkan dengan lampu utama LED yang direka semula bersama lampu nyalaan siang “corona ring” haksagon. Sementara lampu belakang juga dengan unit LED dan grafik dalaman baharu lebih bergaya.

Rekaan M Sport diserlahkan pada bampar hadapan yang lebih agresif dengan kemasan hitam berkilat serta lampu kabus LED. Ia turut menampilkan lapisan sama warna dengan badan, skirt sisi yang lebih kedalam dan juga bampar belakang yang juga sama dengan warna badan bersama diffuser yang lebih besar, ditambah lagi dengan corong paip ekzos berkembar dan roda aloi Style 570 M dua-tona 18-inci. Malahan ia turut dipadankan dengan suspensi M Sport yang pasif.

Bahagian dalamannya tidak banyak perubahan, papan pemukanya sama seperti X2 dan ada port USB-C di belakang. Model X1 versi Malaysia ini menampilkan material kulit upholstery Dakota dan didatangkan dengan kemasan aluminium dan serlahan Pearl Chrome. Ciri lain yang ada termasuk sistem navigasi dengan skrin sesentuh 8.8-inci, dan iDrive Operating System 6 generasi sebelumnya. Kemasukan tanpa kunci didatangkan secara standard, dengan tailgate kuasa bebas-tangan.

Klik untuk besarkan

Lain-lain ciri standard yang ditampilkan termasuklah tempat duduk sport untuk hadapan dengan larasan kuasa dengan fungsi memori untuk bahagian pemandu, kawalan suhu automatik dwi-zon, kawalan kelajuan, kluster instrumen Black Panel dengan paparan pelbagai-info 5.7-inci, cermin anti-silau, Bantuan Parkir, enam pembesar suara dan kamera undur. Walau bagaimana pun, model versi Malaysia tidak disertakan dengan sistem bantuan pemandu, termasuklah brek kecemasan sendiri.

Penjana kuasanya masih menggunakan enjin petrol B48 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder, yang mampu menghamburkan output sehingga 192 PS dari 5,000 hingga 6,000 rpm dan tork 280 Nm antara 1,350 dan 4,600 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi dwi-klac tujuh-kelajuan (dengan pedal penukar gear) dan pacuan roda-hadapan, dengan pecutan dari sifar ke 100 km/j dalam 7.6 saat dan kelajuan maksimum boleh mencecah 224 km/j. Penggunaan bahan api kombinasi sekitar 6.5 liter per 100 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required