Proton buka pusat 3S baharu di Tawau, Sabah

Proton buka pusat 3S baharu di Tawau, Sabah

Proton telah melancarkan pusat 3S baharu yang terletak di Tawau, Sabah sebagai memberikan kemudahan untuk para pelanggannya yang menetap di daerah sekitarnya. Pusat 3S ini dikendalikan oleh Fook Loi Corporation (Sabah) Sdn Bhd, (Fook Loi) dan merupakan cawangan ke-empat di negeri berkenaan, yang diuruskannya selain di Kota Kinabalu, Lahad Datu dan Sandakan.

Majlis pelancarannya telah dirasmikan oleh Edmund Lim Meng Thong, Ketua Jualan Proton dan Datuk Anthony Chu Nyuk Loi, Pengerusi Fook Loi Corporation (Sabah) Sdn Bhd.

Cawangan ini menawarkan pelanggan perkhidmatan jualan, servis dan jualan alat ganti. Pusat 3S ini mempunyai 10 ruang servis dan empat pengangkat serta ruang yang mampu memuatkan sehingga lima buah kereta di bilik pamerannya. Bagi menambah lagi keselesaan pelanggan, cawangan ini turut menyediakan kemudahan seperti sudut kanak-kanak, ruang minuman, pengecas komputer riba dan Wi-Fi percuma.

Proton buka pusat 3S baharu di Tawau, Sabah

Menurut Thomas Chiu Kui Yin, Pengarah Eksekutif Kumpulan Fook Loi Corporation (Sabah) Sdn Bhd, “Kami berasa sangat gembira dan berbangga kerana telah mengembangkan perniagaan kami di Sabah. Hari demi hari, perniagaan kami semakin berjaya, dan keputusan kami untuk terus melabur dalam PROTON adalah satu keputusan perniagaan yang tepat”.

Setakat ini, Proton mempunyai pusat 3S dan 4S terbanyak beroperasi seluruh negara iaitu sebanyak 120 cawangan.

“Dengan adanya cawangan-cawangan baharu dan dinaik taraf telah berjaya menarik minat pelanggan terhadap jenama Syarikat. Ini dapat dibuktikan melalui jualan Syarikat yang diraih iaitu melebihi 100,000 unit, dengan peningkatan lebih 56% berbanding 2018. Pencapaian ini adalah luar biasa dan kami sangat berterima kasih kepada semua pengedar dan kakitangan jualan Syarikat kerana telah memberikan usaha terbaik mereka,” kata Dr Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required