Maserati Royale Quattroporte, Levante dan Ghibli – trio edisi istimewa dilancarkan, terhad 100 unit sahaja

Maserati Royale Quattroporte, Levante dan Ghibli – trio edisi istimewa dilancarkan, terhad 100 unit sahaja

Maserati telah memperkenalkan siri istimewa Royale baharu, dengan barisan Quattroporte, Ghibli dan Levante secara ekslusif untuk 100 pelanggan yang berminat. Hanya model V6 sahaja yang menerima sentuhan Royale, dengan penawaran enjin 3.0 liter V6 diesel (275 hp), dan juga 3.0 liter V6 petrol (kedua-duanya dengan talaan 350 hp dan 430 hp).

Sebagai permulaan, model Royale menerima dua tona warna biru dan hijau unik – Blu Royale dan Verde Royale. Ketiga-tiga model tersebut juga akan dipadankan dengan roda aloi Anteo 21-inci buatan-khas, dengan Levante turut menerima kemasan Anthracite, sementara kedua-dua sedan pula dengan kemasan Titanium. Kesemua model turut didatangkan dengan kaliper brek perak.

Di dalamnya, ia dipadankan dengan kemasan GranLusso, dan juga boleh didapati dengan kulit Zegna PelleTessuta Cuoio (kulit woven) atau dua tona Pione Fiore. Kemasan kulit dibuat secara eksklusif untuk Maserati dan direka dengan menggunakan jaluran nipis kulit Nappa untuk menghasilkan “fabrik ultra-mewah” yang lebih ringan, lembut dan tahan lama.

Maserati Royale Quattroporte, Levante dan Ghibli – trio edisi istimewa dilancarkan, terhad 100 unit sahaja

Selain itu, terdapat serlahan berkilat di dalam kereta, termasuklah plak “One of 100” untuk melengkapkan gaya kabin. Ciri lain termasuk sistem bunyi Bowers & Wilkins, bumbung matahari berkuasa, dan lapisan cermin privasi. Bukan itu sahaja, ia turut menampilkan paparan skrin sesentuh Maserati Touch Control Plus 8.4-inci, kawalan HVAC, operasi ‘sun blind’ serta ketersambungan Apple CarPlay dan Android Auto.

Untuk keselamatan, Royale Special Series didatangkan dengan Cold Weather, Premium dan Driving Assistance Plus Packages secara standard. Ia turut menampilkan Sistem Bantuan Pemanduan Termaju yang merangkumi Kawalan Kelajuan Adaptif dengan fungsi Stop & Go, Bantuan Kekal Lorong, Kamera Pandangan Sekeliling, Sistem Bantuan Lebuhraya, Bantuan Titi Buta Aktif, Pengesanan Isyarat Trafik dan Amaran Pelanggaran Hadapan.

Penghantaran pertama dijadualkan pada Mac 2020, dan tempahan bagi edisi terhad Royale ini telah pun dibuka. Harga untuk Ghibli Royale bermula pada £78,900 (RM416k), £85,300 (RM450k) untuk Levante, dan £103,150 (RM544k) bagi Quattroporte.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required