Honda Beat serba baharu diperkenalkan di Indonesia

Pengedar rasmi motosikal Honda di Indonesia baru sahaja melancarkan skuter Beat serba baharu untuk pasaran sana. Untuk model Beat, ia boleh didapati dalam versi CBS (Combined Brake System) dan CBS-ISS (Idle Smart Stop), manakala untuk Beat Street, ia cuma ditawarkan dalam versi CBS sahaja.

Sudah tentu, penampilan Beat ini disegarkan kembali dengan keseluruhan panel badan yang baru, sementara peningkatan utama lain adalah penggunaan kerangka eSAF (Enhance Smart Architecture Frame) yang lebih ringan tetapi kuat, lampu hadapan yang kini menggunakan unit LED serta pengecas 12V (untuk versi CBS-ISS sahaja).

Enjin asasnya masih lagi sama, tetapi merupakan versi yang dipertingkat dengan kapasiti 109.5 cc, sistem suntikan bahan api PGM-FI, kuasa 9.0 PS pada 7,500 rpm, tork 9.3 Nm pada 5,500 rpm serta fungsi ISS. Berat keseluruhan Beat baru ini adalah 89 kg untuk versi CBS dan 90 kg untuk versi CBS-ISS.

Di bawah tempat duduknya terdapat ruang simpanan 12 liter manakala tangki bahan api pula berkapasiti 4.2 liter. Kelengkapan lainnya adalah termasuk rim 14 inci dengan tayar 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang, brek cakera di hadapan dan dram di belakang, fork teleskopik dan satu penyerap hentak di belakang.

Untuk Beat Street, kebanyakan bahagiannya adalah sama sahaja seperti Beat biasa, tetapi bahagian pemegangnya adalah terdedah dan menggunakan meter jenis digital sepenuhnya. Beat biasa menggunakan meter kombinasi digital dan analog.

GALERI: Honda Beat 2020 Indonesia

GALERI: Honda Beat Street 2020 Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required