Haval H2 facelift 2020 bakal dilancarkan di Malaysia – dua varian tersenarai; enjin 1.5L turbo; dari RM87k

Haval Malaysia telah pun menguar-uarkan di laman Facebook mereka tentang Haval H2 facelift yang bakal dilancarkan di pasaran tempatan tidak lama lagi. Model facelift ini pertama kali didedahkan di peringkat global pada tahun 2016, bakal memperagakan penggayaan yang disemak semula termasuklah senarai kit yang dipertingkatkan.

Bagi perubahan luaran, H2 facelift kini ditampilkan dengan gril berbentuk haksagon yang disambungkan ke lampu utama yang dibentukkan semula. Ia turut menampilkan lampu kabus dan lampu nyalaan siang dengan “inlet” pada sudut bampar hadapan yang digayakan semula. Untuk bahagian belakangnya, grafik baharu diberikan pada lampunya, sementara bamparnya ditampilkan dengan seksyen berwarna hitam yang lebih besar termasuk menempatkan perumah bagi reflektor, bersama diffuser yang lebih menyerlah dan juga corong ekzos yang lebih besar.

Walau pun Go Auto masih belum mengeluarkan sebarang spesifikasi rasmi mengenai H2 baharu ini, namun pada pengedarnya telah mula giat mempromosikannya di media sosial, memudahkan kami untuk menjangka ciri yang ditampilkan. Malah sewaktu menghubungi mereka, kami dimaklumkan terdapat dua varian pemasangan tempatan (CKD) – Comfort dan Premium – yang akan ditawarkan.

Dikhabarkan, model asas akan ditawarkan dengan harga atas jalan RM87,246 tanpa insurans, sementara varian tertinggi Premium pula berharga RM90,163. Malah dimaklumkan pelancaran rasminya bakal berlangsung selepas sambutan Tahun Baharu Cina ini.

Haval H2 facelift 2020 bakal dilancarkan di Malaysia – dua varian tersenarai; enjin 1.5L turbo; dari RM87k

Klik untuk besarkan

Kedua-dua varian dijanakan oleh enjin 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder, yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 141 hp dan tork 202 Nm – angka ini kurang berbanding yang ditawarkan oleh model pre-facelift (147 hp/210 Nm) yang diperkenalkan pada September 2017. Seperti sebelum ini, pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi automatik enam-kelajuan.

Sementara itu, ciri lain yang ditampilkan termasuklah roda 18-inci, enam beg udara, ESP, kawalan cengkaman, sistem pemantauan tekanan tayar, kamera undur, kawalan kelajuan, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, kulit upholsteri, tempat duduk pemandu dengan larasan kuasa enam-hala, dan unit utama baharu bersama sokongan untuk Apple CarPlay.

Turut ditawarkan secara pilihan termasuklah sistem infotainmen berasaskan Android yang disambungkan dengan fungsi media serta sistem kawalan suhu menerusi skrin sesentuh 12-inci dengan kos tambahan RM3,139.50 (untuk semua varian). SUV ini didatangkan dengan empat pilihan warna – Crystal Black, Mars Red, Hamilton White dan Cocoa Brown – kesemua varian didatangkan dengan waranti lima-tahun/150,000 km secara standard,

GALERI: Haval H2 facelift (spesifikasi Australia)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required