Perodua Myvi GT – masih dikaji sebelum boleh lancar

Perodua Myvi GT – masih dikaji sebelum boleh lancar

Pada tahun 2018, Perodua tiba di Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS) dengan membawa sebuah model konsep Myvi yang dikenali sebagai Myvi GT. Penampilannya lebih garang dan sporty, dengan banyak kelengkapan prestasi. Sudah tentu bagi orang ramai, persoalan yang timbul adakah ia akan diperkenalkan kepada pasaran.

Semasa majlis pembentangan prestasi tahun 2019, Perodua juga ada memberitahu sedikit perkembangan mengenai model ini. Penilaian tentangnya sedang dibuat dan antara perkara yang mencabar adalah pada bahagian teknikal.

“Sekiranya kami mahu melancarkan Myvi GT atau sesuatu yang hampir seperti kereta konsep itu, kami perlu memastikan ia mematuhi standard yang diperlukan seperti keselamatan, kualiti dan paling penting adalah harga. Kami juga perlu memastikan apa sahaja pelaburan yang dibuat untuk model yang berjumlah kecil ini dapat diperoleh kembali dalam masa tertentu,” kata presiden dan CEO Perodua, Datuk Zainal Abidin Ahmad.

Buat masa ini, beliau turut memberitahu bahawa kajian tentang pengenalan Myvi GT sedang dibuat secara menyeluruh dan mereka perlu memastikan berapa jumlah jualan yang diperlukan sebelum boleh membuat keputusan untuk memperkenalkannya kepada pasaran atau tidak.

Jika melihat kepada Myvi GT yang dipamerkan waktu KLIMS 2018 itu, ia menggunakan asas daripada varian Advance 1.5L, tetapi dipasang dengan bukan sahaja kit badan yang lebih sporty dan garang, tetapi juga kelengkapan seperti suspensi boleh laras, rim 17-inci, tayar Bridgestone Potenza Adrenalin RE003, brek Brembo, roda stereng gentian karbon serta tempat duduk yang dibalut Alcantara.

GALERI: Perodua Myvi GT di KLIMS 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required