Pasukan MotoGP factory Yamaha sambung kontrak Vinales, disertai Quartararo bagi musim 2021-2022

Pasukan MotoGP factory Yamaha sambung kontrak Vinales, disertai Quartararo bagi musim 2021-2022

Meskipun kontrak sedia ada masih sah untuk sehingga hujung musim 2020, pasukan MotoGP factory Yamaha telah menyambung kontrak dengan Maverick Vinales untuk tambahan dua tahun lagi iaitu untuk tahun 2021 dan 2022. Ini sekaligus menunjukkan keyakinan mereka dengan pelumba dari Sepanyol tersebut.

Satu lagi berita yang mengejutkan adalah Fabio Quartararo telah dipilih untuk menjadi rakan sepasukan Vinales bermula musim 2021 dan 2022. Kontraknya telah pun ditandatangani, dan bagi musim 2020, Quartararo masih lagi akan berlumba untuk pasukan Petronas Yamaha Sepang Racing Team.

“Fabio dan Maverick akan memberikan dorongan yang besar kepada kami semua di Yamaha Factory Racing MotoGP Team, untuk terus membangunkan jentera YZR-M1 kami, dan mengambil segala langkah yang perlu untuk mendapatkan gelaran juara dalam MotoGP World Championship,” kata pengarah urusan Yamaha Factory Racing MotoGP Team, Lin Jarvis.

Satu persoalan besar yang muncul hasil daripada kontrak yang ditandatangani oleh dua pelumba ini untuk musim 2021 dan 2022 adalah ke mana pula perginya pelumba legenda, Valentino Rossi yang kontraknya akan berakhir pada akhir musim 2020.

Setakat yang diberitahu oleh MotoGP, Rossi cuma akan mengeluarkan kenyataan sama ada akan terus berlumba secara kompetitif atau tidak pada pertengahan musim 2020. Tempoh masa ini diminta sendiri oleh Rossi, bagi membolehkan beliau menilai prestasi selepas tujuh atau lapan perlumbaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required