Nissan tunjuk teaser crossover baru untuk India

Nissan tunjuk teaser crossover baru untuk India

Nissan telah mengeluarkan satu imej teaser sebuah crossover kompak yang akan diperkenalkan di India, dan dibangunkan berasaskan warisan SUV global serta teknologi maju mereka. Menurut syarikat itu lagi, ini adalah SUV kompak pertama yang dibuat untuk India, dengan falsafah ‘Dibuat di India, Dibuat untuk Dunia.”

Perincian rasmi model yang masih belum diberi nama ini belum didedahkan, tetapi imej tersebut menunjukkan sebuah crossover dengan bentuk hampir seperti X-Trail, tetapi mempunyai bumbung yang menjunam sedikit di bahagian belakang.

Bahagian fender nampak agak kembung depan dan belakang, sementara lampu hadapan pula mempunyai bucu yang panjang sehingga ke tepi seperti Murano. Bahagian hadapan dijangka menggunakan gril V-Motion yang sudah menjadi identiti kenderaan Nissan masa kini.

Autocar India melaporkan crossover ini akan mula dijual sekitar bulan September tahun ini dan ia akan menjadi pencabar kepada model seperti Tata Nexon, Maruti Suzuki Vitara Brezza, Mahindra XUV300, Hyundai Venue dan Ford EcoSport. Untuk kuasa penggerak pula, ia berkemungkinan menggunakan enjin tiga silinder petrol 1.0 liter turbo dengan pilihan transmisi manual atau automatik lima kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required