Repsol Honda Team persembahkan pasukan 2020 – Marc Marquez 70 peratus sembuh, Alex biasakan diri

Repsol Honda Team persembahkan pasukan 2020 – Marc Marquez 70 peratus sembuh, Alex biasakan diri

Pasukan Repsol Honda Team adalah pasukan seterusnya yang mempersembahkan jentera serta pelumba untuk musim 2020 secara rasmi, dan ia dilakukan di Indonesia semalam sebelum mereka turun pula ke Litar Sepang untuk sesi ujian pada 7 hingga 9 September ini.

Sebelum anda teruja dengan pelbagai ciri teknikal dan aerodinamik motosikal ini, sekali lagi kami mahu memberitahu bentuk jentera RC213V itu masih boleh berubah lagi sebelum ia tiba di perlumbaan pertama musim ini di Qatar pada 6 hingga 8 Mac ini dan masih terdapat beberapa sesi ujian rasmi sebelum itu.

Bagi musim ini, Marc Marquez disertai oleh juara dunia dua kali (dalam Moto2 dan Moto3) yang juga merupakan adik beliau sendiri sebagai pelumba, iaitu Alex Marquez. Walaupun pernah dilihat jatuh waktu sesi ujian, Alex menunjukkan beliau sedang mengenali jentera Honda tersebut dan akan cuba mempertingkatkan prestasi.

Repsol Honda Team persembahkan pasukan 2020 – Marc Marquez 70 peratus sembuh, Alex biasakan diri

Menurut pengurus pasukan Repsol Honda Team, Alberto Puig, sekarang ini masih terlalu awal untuk memberitahu bagaimana prestasi pasukan. Melalui Marc, sudah tentu mereka meletakkan sasaran untuk terus memegang gelaran juara tetapi beliau juga sedar pesaing lain turut semakin kuat dan mencabar. Apa pun mereka perlu menunggu sehingga perlumbaan sebenar berlangsung dan barulah dapat melihat keadaan keseluruhan. Berkenaan kecederaan bahu Marc, beliau memberitahu akan tiba di ujian Sepang dengan keadaan 70% sembuh.

Bagi Alex pula, Alberto memberitahu sasarannya adalah supaya beliau dapat menunjukkan prestasi yang baik hari demi hari, serta serasi dengan jentera. Pada aspek kedudukan, Alberto memberitahu ia tidak mudah untuk mendapat kedudukan enam atau tujuh teratas. Tapi apapun, beliau perlu menunggu perlumbaan sebenar bermula nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required