Jentera MotoGP Suzuki Ecstar didedah – grafik khas sambut ulang tahun ke-60 dalam dunia perlumbaan

Jentera MotoGP Suzuki Ecstar didedah – grafik khas sambut ulang tahun ke-60 dalam dunia perlumbaan

Jentera MotoGP pasukan Suzuki Ecstar tahun ini akan menggunakan penampilan yang memberi penghargaan kepada sejarah jenama tersebut dalam dunia perlumbaan. Ia sudah pun didedahkan di Litar Sepang hari ini dan menyaksikan grafik lebih segar berbanding sebelumnya.

Tahun 2020 adalah tahun ke-60 bagi Suzuki dalam dunia perlumbaan. Ia bermula pada tahun 1960, di mana mereka menyertai Isle of Man’s Tourist Trophy dan dua tahun selepas itu Suzuki memenangi GP mereka yang pertama melalui Ernst Degner dan gelaran juara dunia dalam kategori 50 cc.

Khidmat dua pelumba Sepanyol, Joan Mir dan Alex Rins terus digunakan untuk mengendali jentera GSX-RR MotoGP tahun ini, dengan harapan dapat mencapai lebih banyak kemenangan. Pada musim lepas, Rins menduduki tempat keempat dalam senarai kejuaraan pelumba manakala Joan Mir pula di tempat ke-12.

“Kami telah membangunkan spesifikasi enjin baru yang dihargai oleh penguji kami iaitu Sylvain Guintoli dan pelumba kami, Rins dan Mir semasa ujian di Valencia dan Jerez. Jadi ini besar kemungkinan akan menjadi asas bagi motosikal yang akan diuji di Sepang dan Qatar sebelum perlumbaan sebenar bermula.”

“Semasa musim sejuk, kami telah membangunkan penyelesaian baru untuk tetapan dan casis, serta bahagian elektronik. Fairing juga memainkan peranan penting, dan kami akan menguji beberapa penyelesaian yang diharap dapat membantu prestasi keseluruhan,” kata pengurus teknikal pasukan, Ken Kawauchi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required