SPYSHOT: Volkswagen Arteon 2020 di Pahang – CKD?

SPYSHOT: Volkswagen Arteon 2020 di Pahang – CKD?

Meti ada yang ternanti-nanti bilakah Volkwagen Arteon yang pernah ditampilkan buat pertama kalinya di Malaysia dalam acara PACE 2018.Penangguhan pelancarannya mungkin ada sebab yang tertentu, tetapi kelibat varian R-Line dengan warna Oryx White Pearl seperti yang dikesan oleh pembaca Wan Yoi di Rompin, Pahang, mungkin memberikan petanda ia bersedia untuk dilancarkan dalam tempoh waktu terdekat ini.

Adakah ini menandakan Arteon juga model pemasangan tempatan (CKD) yang dipasang di kilang pemasangan Volkswagen di Pekan, Pahang? Ada kebarangkalian juga begitu. Arteon juga telah dibuka untuk tempahan sejak Julai lalu, dan ditawarkan dengan harga jangkaan antara RM290,000 hingga RM310,000.

Difahamkan untuk pasaran Malaysia, Arteon dipadankan dengan enjin 2.0 liter turbo empat-silinder TSI berkuasa 280 PS dan tork maksima 350 Nm. Kuasa akan disampaikan ke kesemua roda menerusi kotak gear klac berkembar jenis basah automatik tujuh-kelajuan dan sistem AWD 4Motion VW, bersama sistem differential lock elektronik XDS.

Sistem Kawalan Dinamik Casis (DCC) turut dipadankan bagi memberikan mod pemanduan Eco, Normal, Comfort, Sport dan Individual. Kelengkapan lain yang turut diberikan teramsuk paparan instrumen digital sepenuhnya Active Info Display, sistem infotainmen tertinggi Discover Pro dengan skrin 9.2-inci bersama kawalan gestur dan hubungan aplikasi tanpa wayar Apple Carplay, Android Auto dan Mirrorlink, serta kamera sekeliling 360-darjah.

Bagi kelengkapan keselamatannya, Arteon datang dengan enam beg udara sebagai standard, kawalan kestabilan elektronik (ESC), kawalan cengkaman (TCS), bantuan mula mendaki (HSA), sistem brek ABS dengan EBD dan BA serta cagak Isofix untuk kerusi kanak-kanak ditempat duduk belakang.

Hadir dalam kemasan R-Line, ia sudah pasti didatangkan standard dengan kit badan lebih agresif, dan rim 19-inci. Lapan warna sah ditawarkan untuk pasaran tempatan iaitu Manganese Grey, Deep Black, Reflex Silver, Romance Red, Urano Grey, Turmeric Yellow, Oryx White Pearl dan Pyrite Silver.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required